Про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля
Додаток 2
до Порядку передачі документації для надання висновку з оцінки впливу на довкілля та фінансування оцінки впливу на довкілля
Дата:
(дата офіційного опублікування в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля (автоматично генерується програмними засобами ведення Єдиного реєстру з оцінки впливу на довкілля не зазначається суб’єктом господарювання)
Реєстраційний номер 9350
(реєстраційний номер справи про оцінку впливу на довкілля планованої діяльності (автоматично генерується програмними засобами ведення Єдиного реєстру з оцінки впливу на довкілля, для паперової версії зазначається суб’єктом господарювання)
ПОВІДОМЛЕННЯ
про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля
ФІЛІЯ "КІВЕРЦІВСЬКЕ ЛІСОВЕ ГОСПОДАРСТВО" ДЕРЖАВНОГО СПЕЦІАЛІЗОВАНОГО ГОСПОДАРСЬКОГО ПІДПРИЄМСТВА "ЛІСИ УКРАЇНИ" 45003195
(повне найменування юридичної особи, код згідно з ЄДРПОУ або прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи - підприємця, ідентифікаційний код або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті)
інформує про намір провадити плановану діяльність та оцінку її впливу на довкілля.
- Інформація про суб’єкта господарювання.
Україна, 45200, Волинська обл., Луцький р-н, місто Ківерці, вул.Бандери Степана, будинок 4
(місцезнаходження юридичної особи або місце провадження діяльності фізичної особи - підприємця (поштовий індекс, адреса), контактний номер телефону)
- Планована діяльність, її характеристика, технічні альтернативи.
Планована діяльність, її характеристика.
Спеціальне використання лісових ресурсів в порядку проведення суцільних рубок головного користування на підставі спеціального дозволу – лісорубного квитка, з подальшим лісовідновленням на місцях зрубів.
Технічна альтернатива 1.
Проведення суцільних рубок головного користування на площі понад один гектар у межах ділянок відповідно до матеріалів лісовпорядкування. Лісовідновлення після проведення суцільних рубок головного користування здійснюється шляхом створення лісових культур, та, при наявності достатньої кількості природного поновлення та насінників, сприянням природному поновленню відповідно до лісорослинних умов.
Технічна альтернатива 2.
Лісовідновлення після проведення суцільних рубок головного користування здійснюється виключно шляхом створення лісових культур.
- Місце провадження планованої діяльності, територіальні альтернативи.
Волинська обл. Луцький р-н
Волинська обл. Ковельський р-н
-
- Територіальні громади, які можуть зазнати впливу планованої діяльності.
Планована діяльність буде здійснюватися на території лісового фонду філії «Ківерцівське лісове господарство» ДП «Ліси України», в межах Ковельського та Луцького адміністративних районів на території Боратинської, Велицької, Городищенської, Доросинівської, Ківерцівської, Колківської, Копачівсьої, Луцької, Олицької, Підгайцівської, Рожищенської, Торчинської та Цуманської територіальних громад.
Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 1. Волинська обл. Луцький р-н .
Використання лісових ресурсів буде здійснюється на території лісового фонду філії
«Ківерцівське лісове господарство» ДП «Ліси України» в межах Рожищенського, Сокиричівського, Партизанського, Холоневицького, Берестянського, Сильненського, Торчинського, Стохідського, Стирненського, Копачівського, Боголюбського, Ківерцівського, Муравищенського, Тростянецького, Цуманського, Горинського, Звірівського, Мощаницького, Воротнівське лісництв та Волинського селекційного центру. Провадження планованої діяльності проєктується на основі матеріалів лісовпорядкування, розроблених ВО «Укрдержліспроект» під час проведення базового лісовпорядкування 2022-2023 рр.
Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 2. Волинська обл. Ковельський р-н .
Використання лісових ресурсів буде здійснюється на території лісового фонду філії
«Ківерцівське лісове господарство» ДП «Ліси України». Територіальні альтернативи планованої діяльності не розглядаються, оскільки територія філії є визначеною, а кожний конкретний лісогосподарський захід запроєктований державними лісовпорядними органами для конкретної лісової ділянки відповідно до її фактичного стану.
- Соціально-економічний вплив планованої діяльності.
Планова діяльність філії носить позитивний соціально-економічний вплив, який полягає в забезпеченні сировиною деревообробної промисловості, забезпеченні населення та закладів соціальної сфери паливною деревиною, поповненні державного та місцевих бюджетів за рахунок податків та зборів (у т.ч. рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів), збереженні існуючих та створенні нових робочих місць під час заготівлі лісопродукції, а в наступному, і зайнятості місцевого населення при залісненні лісових ділянок та догляді за лісовими культурами.
- Загальні технічні характеристики, у тому числі параметри планованої діяльності (потужність, довжина, площа, обсяг виробництва тощо).
Площа лісового фонду філії «Ківерцівське лісове господарство» ДП «Ліси України» складає
78634,7 га. Щорічний обсяг лісокористування з усіх видів рубок: 163,99 тис. м³ ліквідної деревини на загальній площі 3658,2 га, в тому числі експлуатаційні ліси – 127,98 тис. м³ на площі 5271,1 га; рекреаційно-оздоровчі ліси – 43,49 тис. м³ на площі 2047,1 га; захисні ліси – 5,85 тис. м³ на площі 144,2 га; ліси природоохоронного, наукового, історико-культурного призначення – 24,47 тис. м³ на площі 1349,3 га. Щорічний обсяг рубок головного користування становить 80,58 тис. м³ ліквідної деревини на загальній площі 337,4 га, в тому числі експлуатаційні ліси – 64,65 тис. м³ на площі 265,6 га; рекреаційно-оздоровчі ліси – 13,02 тис. м³ на площі 55,9 га; захисні ліси
– 2,91 тис. м³ на площі 15,9 га.
- Екологічні та інші обмеження планованої діяльності за альтернативами: щодо технічної альтернативи 1.
Заготівля деревини під час проведення рубок буде здійснюватися з дотриманням принципів безперервного, невиснажливого та раціонального використання лісових ресурсів, збереження умов відтворення високопродуктивних деревостанів, їх екологічних та інших корисних властивостей. Під час проведення рубок не дозволяється вирубування та пошкодження: цінних (рідкісних) дерев і чагарників, занесених до Червоної книги України; насінників і плюсових дерев, а також дерев з гніздами рідкісних видів птахів, занесених до Червоної книги України, дуплястих та найстаріших дерев. Технологічна схема розробки лісосіки має забезпечувати максимальне збереження підросту і дерев, що залишаються. При складанні карти технологічного процесу розробки лісосік враховувати вимоги Законів України «Про охорону навколишнього природного середовища», «Про рослинний світ», «Про тваринний світ». З метою збереження ґрунтів, їх водно-фізичних властивостей, запобігання ерозійним процесам на зрубах під час заготівлі деревини застосовувати технології, машини і механізми, що забезпечують найменше пошкодження ґрунтів. При підборі ділянок, запроектованих під проведення рубок, які є об’єктом планованої діяльності враховувати попередньо виявлені місця популяції видів флори і фауни Червоної книги України та інших охоронних списків. Обов’язковим є дотримання чинних нормативно-правових вимог, сучасних методичних рекомендацій і вказівок лісокористування та загалом правил діяльності у сфері лісового господарства, охорони навколишнього природного середовища, екологічної безпеки. Під час планування та розробки лісосік (лісозаготівля) враховувати вимоги «Правил рубок головного користування» від 23.12.2009 р. та вимоги до здійснення санітарних рубок визначені Санітарними правилами в лісах України, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 27 липня 1995 р. № 555 (в редакції від 12 грудня 2020 р.), щодо розміщення лісосік, дотримання термінів примикання, допустимих площ хвойних та листяних порід, подальше заліснення лісосік, видачі спеціального дозволу – лісорубного квитка. Під час розробки лісосік дотримуватись вимог «Правил пожежної безпеки в лісах України», затверджених наказом Державного комітету лісового господарства України від 27.12.2004 № 278 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 24 березня 2005 р. за № 328/10608) та постанови КМУ «Про затвердження Порядку організації охорони і захисту лісів» № 612 від 20.05.2022 р. Під час розробки дотримуватись «Мінімальних вимог щодо безпеки і здоров’я на роботі працівників лісового господарства та під час виконання робіт із зеленими насадженнями», затверджених наказом Міністерства економіки України від 27.11.23 р. № 17953 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 13 грудня 2023 р. за № 2167/41223), щодо безпечного перебування працівників на лісосіках, наявності засобів індивідуального захисту, справних машин та механізмів, наявності будиночків для обігріву тощо.
щодо технічної альтернативи 2.
Екологічні обмеження технічної альтернативи 2 аналогічні технічній альтернативі 1.
щодо територіальної альтернативи 1.
Плановану діяльність проводити в межах відведених лісосік та поза межами прибережних захисних смуг водних об’єктів. Заборонити здійснення рубок навколо місць гніздування хижих птахів, занесених до Червоної книги України (радіусом 500 метрів), та чорного лелеки (радіусом 1000 метрів), токовищ глухарів, тетеруків (радіусом 300 метрів). Також передбачити дотримання просторових рекомендацій щодо червонокнижних видів тваринного та рослинного світу, які наведенні в Червоній книзі Україні. Вживати заходів щодо недопущення впродовж доби перевищень рівнів шуму, встановлених санітарними нормами, а також дотримання санітарно- охоронної зони та рівня шуму на межі житлової забудови.
щодо територіальної альтернативи 2.
У зв’язку з тим, що територія філії є визначеною, а лісогосподарські заходи запроектовані для конкретної лісової ділянки, територіальна альтернатива 2 не розглядається.
- Необхідна еколого-інженерна підготовка і захист території за альтернативами: щодо технічної альтернативи 1.
На кожну лісосіку до початку її розробки складається технологічна карта розробки лісосіки, яка з урахуванням конкретних умов відображає лісівничі, екологічні, організаційні та інші вимоги до виконання робіт. Технологічна карта містить: схему розробки лісосіки; перелік підготовчих робіт; задіяні виробничі об’єкти; устаткування; дороги, волоки, способи проведення лісозаготівельних операцій (звалювання дерев, обрізання сучків, трелювання, кряжування, сортування, штабелювання, навантаження деревини, очищення місць рубок); відомості про наявність фаутних і дуплистих дерев, які планується зберегти; розташування неексплуатаційних ділянок, включаючи об’єкти біорізноманіття; підготовка території відповідно до вимог пожежної безпеки тощо. Додаткового еколого-інженерного захисту не потрібно.
щодо технічної альтернативи 2. Аналогічно до технічної альтернативи 1.
щодо територіальної альтернативи 1.
Заборона проведення рубок головного користування у ділянках відповідно до чинного Порядку поділу лісів на категорії та виділення особливо захисних лісових ділянок (постанова КМУ від 16 травня 2007 р. № 733), зокрема: - лісових ділянках шириною 200 метрів, але не більше ширини виділеної смуги лісів уздовж річок, навколо озер, водойм та інших водних об’єктів і шириною 150 метрів-де смуги лісів не виділено. Уздовж річок завдовжки понад 1 тис. кілометрів і навколо озер, водойм площею понад 10 тис. гектарів, а також уздовж судохідних і магістральних каналів ширина берегозахисних лісових ділянок визначається з урахуванням результатів спеціальних обстежень; - лісонасіннєвих, горіхоплідних, плодово-ягідних, медоносних, постійних науково-дослідних та інші лісових ділянках, що мають спеціальне господарське значення; - лісових ділянках шириною 50 метрів у лісах, де дозволяється проведення рубок головного користування, уздовж межі забудованих земель; - лісових ділянках шириною 50 метрів (у рівнинних лісах) у лісах, де дозволяється проведення рубок головного користування, уздовж смуг відведення залізниць, автомобільних доріг державного значення і державного кордону; - лісових ділянках 5 і нижче класів бонітету, розташовані у мокрих лісорослинних умовах (А5, В5, С5 та Д5), які виділяються під час здійснення лісовпорядкування; - лісових ділянках шириною 50 метрів навколо боліт площею 1 гектар і більше, які виділяються під час здійснення лісовпорядкування; - лісових ділянках, що прилягають до брівки яру, балки, обриву, осипу чи зсуву на відстані 100 метрів. Заборона на прокладання трелювальних волоків на відстані ближче ніж 20 метрів від постійних водотоків, у місцях витоків річок та навколо них. Вживати заходів щодо недопущення впродовж доби перевищень рівнів шуму, встановлених санітарними нормами.
щодо територіальної альтернативи 2.
У зв’язку з тим, що територія філії є визначеною, а лісогосподарські заходи запроектовані для конкретної лісової ділянки територіальна альтернатива 2 не розглядається.
- Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля:
щодо технічної альтернативи 1.
Сфера, джерела та види можливого впливу планованої діяльності на довкілля розглядатимуться для наступних компонентів: - повітряне середовище – викиди забруднюючих речовин під час проведення технологічних операцій на лісосіках, під час роботи двигунів техніки і транспорту та їх обслуговування; - водне середовище – на питні потреби працівників буде використовуватись привізна вода; поверхневі та підземні води при здійсненні планованої діяльності не використовуються; - ґрунти – пошкодження ґрунтового покриву під час трелювання та вивезення деревини; - поводження з відходами – зберігання відходів здійснюється згідно існуючих санітарно-епідеміологічних норм; подальша утилізація проводиться на основі договорів із спеціалізованим організаціям; - шумове забруднення – відбувається вплив, пов’язаний з роботою двигунів техніки і транспорту та їх обслуговування; - біорізноманіття – присутність людей та обладнання на технологічних майданчиках; - навколишнє соціальне середовище – вплив на місцеву економіку (забезпечення потреб населення, промисловості, створення нових робочих місць, відрахування податків до місцевого бюджету); - клімат і мікроклімат – процес технологічних операцій на лісосіках не є діяльністю, що має значні виділення тепла, вологи, газів, що володіють парниковим ефектом і інших речовин; - навколишнє техногенне середовище – планована діяльність не спричиняє порушення навколишнього техногенного середовища. У разі виявлення пам’яток архітектури, історії і культури, зон рекреації, культурного ландшафту та інших елементів техногенного середовища в межах території здійснення планованої діяльності, будуть виконуватись вимоги законодавства України.
щодо технічної альтернативи 2. Аналогічно до технічної альтернативи 1. щодо територіальної альтернативи 1.
Планована діяльність передбачає дотримання санітарно-гігієнічних, протипожежних, містобудівних та територіальних обмежень згідно чинного законодавства України. Дотримання зон санітарної охорони та рівня шуму на межі житлової забудови.
щодо територіальної альтернативи 2.
У зв’язку з тим, що територія філії є визначеною, а лісогосподарські заходи запроектовані для конкретної лісової ділянки територіальна альтернатива 2 не розглядається.
- Належність планованої діяльності до першої чи другої категорії видів діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля (зазначити відповідний пункт і частину статті 3 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”).
Перша категорія
21 Суцільні та поступові рубки Усі суцільні та поступові рубки головного користування та суцільні санітарні рубки на площі понад 1 гектар; усі суцільні санітарні рубки на територіях та об’єктах природно-заповідного фонду;"
- Наявність підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля (в тому числі наявність значного негативного транскордонного впливу на довкілля та перелік держав, довкілля яких може зазнати значного негативного транскордонного впливу (зачеплених
держав).
Підстав немає
- Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.
Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з ОВД, у відповідності з ст.6 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» № 2059-VIII від 23 травня 2017 року.
- Процедура оцінки впливу на довкілля та можливості для участі в ній громадськості.
Планована суб’єктом господарювання діяльність може мати значний вплив на довкілля і, отже, підлягає оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”. Оцінка впливу на довкілля - це процедура, що передбачає:
підготовку суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля; проведення громадського обговорення планованої діяльності;
аналіз уповноваженим органом звіту з оцінки впливу на довкілля, будь-якої додаткової інформації, яку надає суб’єкт господарювання, а також інформації, отриманої від громадськості під час громадського обговорення, під час здійснення процедури оцінки транскордонного впливу, іншої інформації;
надання уповноваженим органом мотивованого висновку з оцінки впливу на довкілля, що враховує результати аналізу, передбаченого абзацом п’ятим цього пункту;
врахування висновку з оцінки впливу на довкілля у рішенні про провадження планованої діяльності, зазначеного у пункті 14 цього повідомлення.
У висновку з оцінки впливу на довкілля уповноважений орган, виходячи з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності, визначає допустимість чи обґрунтовує недопустимість провадження планованої діяльності та визначає екологічні умови її провадження.
Забороняється розпочинати провадження планованої діяльності без оцінки впливу на довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності.
Процедура оцінки впливу на довкілля передбачає право і можливості громадськості для участі у такій процедурі, зокрема на стадії обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, а також на стадії розгляду уповноваженим органом поданого суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля.
На стадії громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля протягом щонайменше 25 робочих днів громадськості надається можливість надавати будь-які зауваження і пропозиції до звіту з оцінки впливу на довкілля та планованої діяльності, а також взяти участь у громадських слуханнях. Детальніше про процедуру громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля буде повідомлено в оголошенні про початок громадського обговорення.
У період воєнного стану в Україні громадські слухання проводяться у режимі відеоконференції, про що зазначається в оголошенні про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля та у звіті про громадське обговорення.
- Громадське обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає
включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.
Протягом 12 робочих днів з дня оприлюднення цього повідомлення на офіційному веб-сайті уповноваженого органу громадськість має право надати уповноваженому органу, зазначеному у пункті 15 цього повідомлення, зауваження і пропозиції до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.
Надаючи такі зауваженні і пропозиції, вкажіть реєстраційний номер справи про оцінку впливу на довкілля планованої діяльності в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля (зазначений на першій сторінці цього повідомлення). Це значно спростить процес реєстрації та розгляду Ваших зауважень і пропозицій.
У разі отримання таких зауважень і пропозицій громадськості вони будуть розміщені в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля та передані суб’єкту господарювання (протягом трьох робочих днів з дня їх отримання). Особи, що надають зауваження і пропозиції, своїм підписом засвідчують свою згоду на обробку їх персональних даних. Суб’єкт господарювання під час підготовки звіту з оцінки впливу на довкілля зобов’язаний врахувати повністю, врахувати частково або обґрунтовано відхилити зауваження і пропозиції громадськості, надані у процесі громадського обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Детальна інформація про це включається до звіту з оцінки впливу на довкілля.
- Рішення про провадження планованої діяльності.
Відповідно до законодавства рішенням про провадження даної планованої діяльності буде
спеціальні дозволи на спеціальне використання лісових ресурсів – лісорубні квитки, що видаються Північно-Західним міжрегіональним управлінням лісового та мисливського господарства
(вид рішення відповідно до частини першої статті 11 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”)
що видається Північно-Західне міжрегіональним управлінням лісового та мисливського господарства
(орган, до повноважень якого належить прийняття такого рішення)
- Усі зауваження і пропозиції громадськості до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, необхідно надсилати до
Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України , 03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 35, тел./факс. (044) 206-31-40, (044) 206-31-50,
OVD@mepr.gov.ua, (044) 206-31-40, Грицак Олена Анатоліївна
(найменування уповноваженого органу, поштова адреса, електронна адреса, номер телефону та контактна особа)
{Додаток 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 824 від 14.09.2020}