Звіт про проведення внутрішньої оцінки якості надання соціальних послуг відділенням соціальної допомоги вдома Центру надання соціальних послуг за І півріччя 2024року.
Звіт
про проведення внутрішньої оцінки якості надання соціальних
послуг відділенням соціальної допомоги вдома Центру надання соціальних послуг за І півріччя 2024року.
На виконання наказу Міністерства соціальної політики України від 27.12.2013 року №904 "Про затвердження Методичних рекомендацій з проведення моніторингу та оцінки якості соціальних послуг", згідно Постанови Кабінету Міністрів України № 449 від 01.06. 2020 року «Про затвердження Порядку проведення моніторингу надання та оцінки якості соціальних послуг», з метою покращення якості надання соціальних послуг в КУ «Центр надання соціальних послуг Цуманської селищної ради»:
- Затверджено порядок проведення моніторингу та оцінки якості соціальних послуг, затвердженим рішенням сесії від 25.05.2021 року № 7/3;
- Складено план заходів по проведенню моніторингу та внутрішньої оцінки якості надання соціальної послуги догляду вдома;
- Організовано та проведено внутрішню оцінку якості надання соціальної послуги “Догляд вдома” у відділення соціальної допомоги вдома за І півріччя 2024 року.
Для проведення внутрішньої оцінки якості надання соціальної послуги догляду вдома застосовувалися:
- Рекомендації щодо шкали оцінки соціальних послуг, наведенні у додатку 2 до пункту 3.5 Методичних рекомендацій з проведення моніторингу та оцінки якості соціальних послуг, затвердженим наказом Міністерства соціальної політики України від 27.12.2013р. № 904.
- Показники якості соціальної послуги догляду вдома наведені у додатку 4 Державного стандарту догляду вдома.
При здійсненні внутрішнього моніторингу якості соціальної послуги догляд вдома застосовувалися такі методи оцінки як:
- анкетне опитування отримувачів соціальних послуг за місцем проживання;
- телефонне опитування, вивчення документації, в тому числі звернень отримувачів соціальних послуг;
- співбесіди з соціальними робітниками.
Для визначення рівня задоволення соціальних послуг, які надаються відділенням, було опитано 96 громадяни з числа отримувачів соціальної послуги догляду вдома.
Метою опитування є отримання об’єктивної інформації, необхідної для оцінки та поліпшення якості надання соціальної послуги догляду вдома, вивчення реального стану соціального обслуговування відділенням соціальної допомоги вдома. Опитування проводили члени комісії з моніторингу та оцінки якості соціальних послуг. Проаналізовано характер звернень, які реєструються у журналі обліку.
При опрацюванні опитувальників отримувачів соціальної послуги догляду вдома оцінка результатів показала позитивну тенденцію у процесі надання соціальної послуги. Про соціальні послуги підопічні дізнавалися від працівників соціальної сфери та старост старостинських округів, що свідчить про те, що якісно проведено інформування населення Цуманської громади, щодо соціальних послуг КУ “Центр надання соціальних послуг”, опитано щодо задоволення індивідуальних потреб отримувачів соціальної послуги, ставленням соціального робітника та переліком послуг, який надає соціальний робітник.
Проаналізувавши результати опитування отримувачів соціальних послуг можна зробити висновок, що переважна кількість опитаних позитивно оцінює роботу надавачів соціальної послуги догляд вдома. Були висловлені слова вдячності та схвальні відгуки щодо їх роботи.
Оцінка якості соціальних послуг визначається із застосуванням шкали оцінки якісних та кількісних показників якості надання соціальних послуг.
При проведенні внутрішньої оцінки надання соціальних послуг застосовувались показники якості соціальних послуг такі як: адресність та індивідуальний підхід, результативність, своєчасність, доступність та відкритість, повага до отримувача соціальних послуг, професійність.
Адресність та індивідуальний підхід:
Відділенням соціальної допомоги вдома в повному обсязі (100%) проведено визначення індивідуальних потреб. Індивідуальні плани складено за відповідною формою у двох екземплярах й узгоджено з отримувачем соціальної послуги. Усі індивідуальні плани відповідають визначеним потребам отримувача соціальної послуги.
Забезпечено перегляд індивідуальних планів надання соціальної послуги догляду вдома відповідно до вимог Державного стандарту догляду вдома, а саме, через 30 днів з дня початку надання соціальної послуги догляду вдома. Надалі повторне визначення індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги здійснюється один раз на рік
Результативність:
Згідно проведеного опитування, в тому числі і телефонного, 100% опитаних підопічних задоволені соціальною послугою догляду вдома, що відображається покращенням емоційного, психологічного, фізичного стану отримувачів соціальної послуги. Письмових скарг із сторони підопічних не було.
У відділенні соціальної допомоги вдома відповідно до термінів виконується: прийняття рішення щодо надання соціальної послуги догляду вдома, визначення індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги, підготовка індивідуального плану надання соціальної послуги догляду вдома у встановлений строк.
Договори, щодо надання соціальної послуги догляду вдома підписані у двосторонньому порядку.
Під час перевірок роботи надавачів соціальних послуг спеціалістами Центру порушень в обслуговуванні не виявлено. Надання соціальних послуг відбувається у строки та терміни, зазначені у договорі 100%
Доступність та відкритість:
Центр знаходиться на першому поверсі в приміщенні Цуманської селищної ради. Розташування центру є вдалим, він знаходиться у центрі селища зі зручним транспортним сполученням. В приміщенні установи та старостинських округах громади наявні оформленні стенди з інформацією про порядок надання, умови та зміст соціальних послуг.
Повага до отримувача соціальної послуги:
Під час проведення внутрішнього моніторингу та згідно проведених опитувань, в т.ч. і по телефону, отримувачі соціальної послуги догляду вдома задоволені роботою соціальних робітників. Отримані схвальні відгуки за якісну роботу надавачів послуг.
За результатами перевірок роботи надавачів соціальних послуг відмічено, що скарг від отримувачів соціальних послуг не надходило (100%)
Професійність:
Штатний розпис центру сформовано відповідно до вимог чинного законодавства з урахуванням спеціалізації.
На всіх працівників центру розроблені посадові інструкції, з якими вони ознайомлені та один екземпляр знаходиться в них.
При прийнятті на роботу нового працівника, а саме соціального робітника, він попередньо проходить стажування із більш досвідченим працівником. А також з новоприйнятим працівником проводиться навчання щодо основних навичок “соціальної роботи”, специфіки роботи з пристарілими громадянами, принципи роботи з документацією.
Посадові інструкції затверджені згідно Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників "Випуск 80" "Соціальні послуги"
Всі працівники відділення соціальної допомоги вдома ознайомлені з посадовими інструкціями та з правилами внутрішнього трудового розпорядку для працівників Центру надання соціальних послуг.
Щороку надавачі соціальних послуг проходять медогляд.
Всі соціальні робітники, які надають соціальну послугу догляду вдома, забезпечені засобами індивідуального захисту: антисептики - 100%, захисні маски - 100%, гумові рукавички - 100%,).
Від отримувачів соціальних послуг письмових скарг не надходило.
Всі дані від громадян про отримання соціальної послуги догляду вдома показують, що вони задоволені на 100%.
Комісія працювала поетапно: збиралися дані та показники щодо надання соціальних послуг установою, проведено опитування та анкетування отримувачів соціальних послуг, проаналізовано отримані дані.
За результатами були визначені заходи для покращення стану надання соціальних послуг.
Оцінка якості соціальної послуги догляду вдома в цілому
Показники |
Статус |
Рекомендації по роботі відділення соціальної допомоги вдома |
Кількісні |
«добре» |
Продовжувати роботу з відділенням соціальної допомоги вдома |
Якісні |
«добре» |
|
Узагальнений |
«добре» |
и
Згідно шкали оцінки якісних та кількісних показників соціальної послуги догляду вдома показники відповідають встановленому рівню - "Добре".
В КУ “Центр НСП Цуманської селищної ради” було організовано та проведено моніторинг та внутріщню оцінку якості надання соціальних послуг, а саме: соціальний супровід сімей/осіб, які перебувають в складних життєвих обставинах та сімей, в яких проживають діти-сироти та діти позбавлені батьківського піклування, представництва інтересів, інформування за І півріччя 2024 року, з метою:
- підвищення якості надання соціальних послуг;
- удосконалення діяльності роботи з оргвнізації та надання соціальних послуг;
- визначення відповідності надання послуг державному соціальному стандарту та потребам отримувачів;
- виявлення та обговорення проблем, які виникають при наданні соціальних послуг;
- виявлення та виправлення недоліків надання соціальних послуг.
При здійсненні внутрішнього оцінювання якості надання соціальних послуг застосовували такі методи оцінки:
- Опитуваннгя отримувачів соціальних послуг за місцем проживання;
- Вивчення документації, в тому числі звернень отримувачів соціальних послуг;
- Спостереження за процесом надання соціальних послуг.
Протягом І півріччя 2024 року соціальні послуги було надано 15 сім’ям ( 17 осіб, з них 11 діти).
Послуги, які надавались:
- Соціальний супровід сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах та сімей, в яких виховуються діти-сироти та діти позбавленні батьківського піклування - 5 сімей;
- Представництво інтересів - 3 сім’ї;
- Інформування - 7 сімей.
Крім того, на території громади продовжує функціонувати дитячий будинок сімейного типу, в якому виховуються діти-сироти, діти позбавленні батьківського піклування.
Проаналізувавши результати опитування можна зробити висновок, що переважна кількість опитаних позитивно оцінює роботу надавача соціальних послуг, були висловлені схвальні відгуки щодо роботи та наданої допомоги у подоланні складних життєвих обставинах.
За підсумками проведення моніторингу та внутрішньої оцінки якості надання соціальних послуг протягом І півріччя 2024 року оцінено, як “добру”.
Заплановані заходи для покращення соціальної допомоги вдома центру надання соціальних послуг:
підвищувати рівень кваліфікації соціальних робітників за допомогою навчальних семінарів;
в межах фінансової можливості сприяти зміцненню матеріально технічної бази відділення соціальної допомоги вдома в частині забезпечення соціальних робітників спецодягом та засобами захисту;
продовжувати роботу щодо виявлення одиноких громадян та осіб з обмеженими фізичними можливостями з метою надання їм необхідної допомоги;
своєчасно проводити аналіз та обробку індивідуальних планів надання соціальної послуги, та інших необхідних форм та забезпечувати оформлення документації відповідно до вимог законодавства;
проводити відповідну роботу, спрямовану на своєчасність та результативність розгляду скарг і звернень отримувачів соціальних послуг;
переглядати дати та особові справи громадян, які перебувають на обслуговуванні у відділенні та проводити повторне визначення індивідуальних потреб один раз на рік;
Директор Центру Тетяна ГРИЦАЙ