Про затвердження Політики закупівель Цуманської селищної територіальної громади
ЦУМАНСЬКА СЕЛИЩНА РАДА
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
23 липня 2024 року смт Цумань № 217-ОД
Про затвердження Політики закупівель
Цуманської селищної територіальної громади
Керуючись ст. 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Законом України «Про публічні закупівлі», постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022 року, з метою забезпечення неухильного дотримання законодавства та принципів проведення публічних закупівель, впровадження єдиних стандартів здійснення закупівель замовниками Цуманської селищної територіальної громади:
- Затвердити Політику закупівель Цуманської селищної територіальної громади (Політика), що додається.
- Замовникам (в розумінні Закону України «Про публічні закупівлі») Цуманської селищної територіальної громади та їх посадовим особам забезпечити неухильне дотримання Політики.
- Контроль за виконанням розпорядження покласти на головного спеціаліста (юрисконсульта) Філюка С.В.
Селищний голова Анатолій ДОРОШУК
Додаток 1 до розпорядження
№217-ОД від 23 липня 2024 року
ПОЛІТИКА ЗАКУПІВЕЛЬ
ЦУМАНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ
Розділ І. Загальні положення
-
- Політика закупівель Цуманської селищної територіальної громади (далі – Політика) є комплексом принципів і стандартів управління закупівлями товарів, робіт та послуг у діяльності громади, розроблених з метою реалізації стратегічних цілей у сфері закупівель.
- Цуманська селищна рада та її виконавчі органи, комунальні заклади, підприємства та установи, які є замовниками в розумінні Закону України «Про публічні закупівлі», покладають на себе зобов’язання неухильного дотримання законодавства та принципів проведення публічних закупівель, цієї Політики та інших нормативних документів ради у сфері закупівель, а також дотримання загальноприйнятих стандартів у сфері доброчесності, прозорості, запобігання та виявлення корупції у закупівлях.
- Цуманська селищна рада проголошує нульову толерантність до порушення законодавства про публічні закупівлі, цієї Політики, інших нормативних документів у сфері закупівель.
- Цуманська селищна рада запроваджує механізми та процедури з метою забезпечення впевненості щодо дотримання при здійсненні закупівель режиму економічних санкцій, установлених уповноваженими органами України відповідно до законодавства України, рішеннями міжнародних уповноважених органів, зокрема Ради Безпеки ООН, ЄС тощо, а також окремих держав.
- Реалізація цієї Політики здійснюється шляхом розроблення та впровадження процесів, інструментів та документів, що їх регламентують.
- Текст цієї Політики підлягає оприлюдненню, шляхом розміщення в електронному вигляді на веб-сайті Цуманської селищної ради.
- Політика розроблена відповідно до Конституції України, Закону України «Про публічні закупівлі», Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022 року, інших нормативно-правових актів України у сфері закупівель, законів України «Про запобігання корупції», «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення», «Про санкції» та інших нормативних документів.
Розділ II. Сфера застосування Політики
-
- Ця Політика поширюється на посадових, службових осіб та інших працівників Цуманської селищної ради, її структурних підрозділів, а також створених нею комунальних підприємств, установ та закладів, задіяних у публічних закупівлях.
- Ця Політика застосовується у всіх сферах діяльності Замовників в частині здійснення закупівель та відносин з Постачальниками (вживається для позначення сторони договору про публічні закупівлі, укладеного з використанням чи без використання електронної системи закупівель, в розумінні «продавець товарів», «надавач послуг», «виконавець робіт»).
Здійснення заходів щодо реалізації цієї Політики в межах своїх повноважень провадять:
селищний голова;
виконавчий апарат селищної ради;
керівники структурних підрозділів селищної ради, на яких покладено функції планування, закупівлю та управління поставками ресурсів, необхідних для здійснення забезпечення діяльності громади;
керівники комунальних підприємств, установ та закладів селищної ради;
уповноважені особи замовників.
-
- Селищний голова демонструє відповідальність у сфері здійснення закупівель Замовниками, регулярно проголошує принципи здійснення закупівель, необхідність розвитку та постійного вдосконалення функції закупівель, зокрема через:
- забезпечення належного впровадження, ефективного функціонування, постійного розвитку функції закупівель, а також її перегляду та цієї Політики з метою вдосконалення реагування на ризики в управлінні закупівлями громади;
- забезпечення функції закупівель матеріальними та організаційними ресурсами та сприяння виконанню завдань та функцій, передбачених цією Політикою та законодавством України у сфері закупівель;
- забезпечення внутрішніх і зовнішніх комунікацій стосовно закупівель, інформування працівників, осіб, що діють від імені та в інтересах громади, а також Постачальників та потенційних Постачальників громади про вимоги внутрішніх нормативних документів Громади з питань закупівель;
- забезпечення ефективного управління ризиками в закупівлях;
- підтримку посадових, службових осіб селищної ради, які обіймають керівні посади, демонстрацію та впровадження лідерства у сфері управління закупівлями, доброчесності та прозорості при здійсненні закупівель та у відносинах з Постачальниками в межах їхніх повноважень.
Розділ III. Декларація політики з управління закупівлями
Цуманська селищна рада здійснює необхідні заходи з метою забезпечення впевненості, що закупівлі відбуваються з дотриманням:
- законодавства України у сфері публічних закупівель, цієї Політики та Стратегії Громади;
- міжнародного законодавства, договорів та угод, ратифікованих Україною, нормативних документів Громади у сфері доброчесності, запобігання корупції, захисту інформації та персональних даних;
- законодавства про санкції, запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення, податкових та екологічних норм тощо;
- інших нормативних документів ради.
А також публічні закупівлі здійснюються за принципами:
- добросовісної конкуренції серед учасників;
- максимальної економії, ефективності та пропорційності;
- відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель;
- недискримінації учасників та рівного ставлення до них;
- об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі / спрощеної закупівлі;
- запобігання корупційним діям і зловживанням;
- забезпечення участі учасників (резидентів та нерезидентів) усіх форм власності та організаційно-правових форм у процедурах закупівель / спрощених закупівлях на рівних умовах;
- вільного доступу всіх учасників до інформації про закупівлю в межах законодавства України;
- відсутності дискримінаційних вимог до учасників.
3.2.1. Цуманська селищна рада заохочує ринкову конкуренцію у власних закупівлях шляхом впровадження прозорих вимог до Постачальників, стандартизації процесів та документів, де це можливо, у т.ч. технічних вимог до предмета закупівлі.
3.2.2. Цуманська селищна рада декларує нульову толерантність до корупції; прагне підвищувати рівень прозорості закупівель, розвивати етичні й ефективні бізнес-практики.
3.2.3. Цуманська селищна рада підвищує професійний рівень власних працівників, залучених до процесу закупівель, та гарантує відкриті можливості для кар’єрного росту.
3.2.4. Цуманська селищна рада в процесі закупівель веде прозорий відкритий діалог з усіма зацікавленими сторонами та створює для всіх рівні умови.
3.2.5. Цуманська селищна рада розробляє та здійснює заходи, спрямовані на формування іміджу добропорядного Замовника, який здійснює закупівлі за найвищими стандартами бізнес-ефективності, прозорості, доброчесності у сфері закупівель та відносин з Постачальниками.
-
- Функція та завдання закупівель
Функція закупівель направлена на розвиток ефективного, прозорого та сталого процесу управління закупівлями, який здійснюється в законодавчому та етичному полі й призводить до залучення найкращих Постачальників, покращення якості товарів, робіт та послуг, що закуповуються громадою, зменшення витрат та мінімізації ризиків.
Завданнями замовників Цуманської селищної ради є:
- забезпечення громади товарами, роботами, послугами, необхідними для належного здійснення діяльності;
- постійне удосконалення закупівельних процесів;
- обмеження негативного впливу на навколишнє середовище, зокрема через надання переваги закупівлям, що відповідають екологічним вимогам у сфері, що регулюється екологічним законодавством;
- встановлення прозорих відносин з Постачальниками, побудованих на доброчесних та законних відносинах, посилення довіри до громади як до надійного партнера в Україні та поза її межами.
-
- Цілі реалізації Політики закупівель
Одним з ключових завдань цієї Політики є створення та постійне вдосконалення функції закупівель, належне та ефективне управління плануванням, процедурами закупівель та постачання.
Цуманська селищна рада прагне досягти у закупівлях таких цілей:
- забезпечити закупівлю якісних товарів, робіт та послуг на максимально вигідних для громади умовах;
- реалізувати єдиний підхід управління закупівлями;
- впровадити автоматизовану систему обліку закуплених товарів;
- підвищити рівень знань у сфері закупівель відповідальних за закупівлі працівників шляхом проведення постійного підвищення їх кваліфікації;
- забезпечити сталий розвиток функції закупівель та ефективне використання коштів;
- практикувати соціальну відповідальність, забезпечуючи дотримання норм законодавства з охорони праці, тощо;
- посилити конкуренцію через застосування недискримінаційних, технічних та кваліфікаційних вимог та проводячи публічні консультації з потенційними Постачальниками;
- забезпечити і підтримувати виконання пріоритизованих планів ремонтів, будівництва тощо;
- забезпечити виконання Замовниками взятих на себе зобов’язань;
- забезпечити контроль виконання Постачальником взятих на себе зобов’язань.
-
- Інформування Постачальників
З метою підвищення рівня довіри у Постачальників до громади та розвитку співробітництва з Постачальниками як з існуючими, так і з потенційними, Цуманська селищна рада здійснює їх інформування про прийняті цілі, підходи, принципи співпраці у сфері закупівель шляхом розміщення політик, процедур, річних планів закупівель на офіційному веб-сайті селищної ради або іншим способом, що забезпечить безперешкодне ознайомлення з ними.
Розділ ІV. Шляхи реалізації Політики управління закупівлями
-
- Для реалізації цієї Політики керівники структурних підрозділів Цуманської селищної ради та виконавчого комітету:
- впроваджують ефективний і прозорий процес планування та здійснення закупівель за принципами пріоритетності та обґрунтованості потреб;
- залучають до виконання функції закупівель працівників, які володіють необхідними знаннями у сфері закупівель, навичками, досвідом та компетенціями, пройшли відповідне навчання;
- прагнуть уніфікувати потребу в закупівлях;
- сприяють розвитку чесної конкуренції і розширенню кола потенційних Постачальників;
- підвищують рівень централізації закупівель, по тих предметах, по яких це доцільно, для оптимізації витрат на закупівлю, підвищення рівня керованості та мобільності поставок;
- забезпечують централізований підхід до формування технічних вимог та якісних характеристик предмета закупівлі;
- впроваджують нормативний документ, що буде регламентувати правила, методи та процес визначення очікуваної вартості товарів для розрахунку вартості предмета закупівлі;
- забезпечує організацію заходів (навчання, семінари тощо) з розвитку професійних компетенцій уповноважених за проведення закупівель працівників;
- не толерують закупівлі за попередньою домовленістю з конкретним постачальником;
- використовують відкриті форми вибору Постачальників, не обмежуючи кількість учасників торгів;
- дотримуються прозорих процедур вибору Постачальників відповідно до вимог законодавства України;
- контролюють виконання Постачальниками договірних зобов’язань, у тому числі щодо вартості, строків, кількості, якості товарів, робіт, послуг, що постачаються;
- впроваджують принципи доброчесності та прозорості у закупівлях та відносинах з Постачальниками, запобігають корупційним діям і фінансовим злочинам у закупівлях, запроваджують механізми запобігання і врегулювання конфлікту інтересів працівників, задіяних у закупівлях;
- співпрацюють з органами державної влади на принципі відкритості;
- здійснюють періодичний внутрішній аудит функції закупівель та аналіз витрат;
- здійснюють аналіз ефективності функції закупівель та формують звітність відповідно до встановлених ключових показників ефективності;
- ідентифікують, аналізують, оцінюють ризики в закупівлях, здійснюють їх моніторинг та контроль, розробляють та впроваджують заходи щодо зниження ризиків.
Розділ V. Організація процесів управління закупівлями
-
- Організація процесів управління закупівлями здійснюється відповідно до вимог законодавства України, цієї Політики, та інших актів, що є обов’язковими до виконання.
- У частині організації закупівель Цуманська селищна рада забезпечує:
- Організація процесів управління закупівлями здійснюється відповідно до вимог законодавства України, цієї Політики, та інших актів, що є обов’язковими до виконання.
- доведення до відома замовників, цілей та завдань, виконання яких очікується від функції закупівель;
- наявність чітко визначеної відповідальності за політику, процедури та процеси закупівель та зобов’язання щодо їх регулярного підтримання в актуальному стані та доведення до відома всім зацікавленим сторонам;
- відповідність цієї Політики і цілей закупівель законодавству України про публічні закупівлі.
-
-
- Стосовно відповідальних осіб, задіяних в реалізації функції закупівель, селищна рада забезпечує:
-
- відповідний рівень їх кваліфікації;
- існування процесу оцінки знань і навичок керівників замовників, уповноважених осіб та інших працівників, задіяних у закупівлях та виконанні укладених договорів для забезпечення наявності необхідного рівня професійних компетенцій.
-
-
- У частині процесів управління закупівлями селищна рада впроваджує:
-
- максимальне проведення конкурентних процедур закупівель, що відповідають вимогам законодавства та Політиці закупівель;
- пріоритизацію закупівель за критеріями доцільності та економічної обґрунтованості;
- перевірку обґрунтування необхідності закупівлі товарів, робіт та послуг;
- ефективні процеси управління ризиками закупівель для кожної категорії товарів, робіт та послуг;
- належну перевірку відповідно до вимог законодавства України Постачальників та оцінку їхніх пропозицій;
- дієвий контроль виконання договорів.
5.2. Управління закупівлями включає процеси:
-
-
- У випадках, коли це доцільно - застосовувати категоризацію номенклатури товарів – процес, який передбачає поділ номенклатури товарів, робіт та послуг на категорії з метою застосування єдиних підходів до управління цими категоріями.
- Планування потреби в закупівлі – це процес, що включає визначення потреби на певний період у товарах, роботах і послугах, які будуть використані для забезпечення діяльності громади, з урахуванням наявних виробничих запасів і формування плану закупівель / заявок на закупівлю, враховуючи наявні фінансові ресурси, доцільність, пріоритетність та економічну обґрунтованість.
- Пошук і вибір Постачальників – процес аналізу ринку і проведення процедур вибору Постачальників, у результаті яких визначається вартість поставки товарів, робіт / послуг та інші умови, виключно в межах законодавства про публічні закупівлі.
- Управління поставками – процес комунікації, контролю виконання зобов’язань сторін, включаючи контроль термінів і приймання предмета закупівлі, обліку та аналізу порушень зобов’язань Постачальником, передачі інформації для ініціювання претензійно-позовної роботи.
- Управління Запасами ТМЦ – процес, пов’язаний з розподілом і внутрішньою логістикою / доставкою ресурсів, управлінням складами і підтриманням збереження, функціональності і оптимального розміру Запасів ТМЦ.
- Оцінка ефективності здійснення закупівель, розробка / впровадження коригуючих дій для покращення роботи функції закупівель та взаємодії з Постачальниками.
-
Розділ VI. Цілі і вимоги до організації процесів управління закупівлями
-
- У процесі планування потреби в закупівлі замовник прагне досягти таких цілей:
- своєчасно забезпечувати потребу в товарах, роботах та послугах відповідної якості та за найбільш економічно вигідною ціною;
- забезпечувати закупівлі товарів, робіт і послуг лише за обгрунтованою потребою;
- оперативно реагувати на зміни у планах для своєчасного замовлення /скасування закупівель;
- ефективно управляти загальною потребою.
Для досягнення цілей у процесі планування потреби у закупівлях замовник зобов’язується дотримуватися таких принципів та умов:
- Положення про уповноважену особу замовників селищної ради повинні включати обов’язковість дотримання вимог цієї Політики.
- У структурних підрозділах Цуманської селищної ради, комунальних підприємствах, установах та закладах впроваджений ефективний і прозорий процес планування потреби в закупівлях, зокрема з урахуванням запасів та фінансових можливостей ради.
- Планування потреби в закупівлі предмету закупівель здійснюється виключно на підставі обґрунтованих пропозицій структурних підрозділів та працівників замовників.
- Для визначення вартості товарів/послуг замовники визначають потребу на підставі аналізу фактичного використання товарів/послуг для забезпечення діяльності замовника у минулих періодах та з урахуванням запланованих поточних завдань замовника. Формують опис предмета закупівлі із зазначенням технічних і якісних характеристик, аналізують ринок та визначають вимоги до умов поставки і оплати з урахуванням Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі.
- Для визначення вартості робіт з будівництва (нове будівництво, реконструкція, капітальний ремонт) замовники керуються проєктно-кошторисною документацією, в тому числі інвесторською, яка розрахована на підставі державних кошторисних норм, галузевих кошторисних норм, індивідуальних ресурсних елементних кошторисних норм відповідно до національних стандартів України.
- Для зниження вартості закупівлі аналізується можливість формування потреби в закупівлі різних структурних підрозділів селищної ради, комунальних підприємств, що є передумовою для проведення централізованих закупівель.
- Замовники визначили і дотримуються економічно обґрунтованих норм витрат, що використовуються при технічному обслуговуванні, виконанні робіт, ремонтах, експлуатації, господарській та іншій діяльності.
- При плануванні закупівлі товарів та послуг, замовники обов’язково проводять попередні ринкові консультації з метою аналізу ринку та обгрунтованого врахування отриманих рекомендацій від суб’єктів господарювання.
- У випадку визначення очікуваної вартості у розмірі, що становить понад 90% від передбачених законом “порогів”, уповноважена особа при плануванні закупівлі визначає проведення закупівлі лише через конкурентну процедуру.
- Визначений підрозділ чи особа селищної ради обов’язково проводить періодичний внутрішній моніторинг закупівель товарів, робіт та послуг, очікувана вартість закупівлі яких перевищує 500 тис. грн. (в частині обґрунтування потреби та визначення очікуваної вартості, правильності проведення процедури та виконання умов договору).
- Визначений підрозділ чи особа селищної ради обов’язково проводить внутрішній моніторинг закупівель на предмет виявлення випадків поділу предмета закупівлі з метою уникнення конкурентного відбору Постачальника по договору.
- У процесі пошуку і вибору постачальників замовники Цуманської селищної ради прагнуть вибрати надійного Постачальника, який забезпечить:
- найбільш економічно вигідну ціну;
- необхідну якість / відповідність технічним вимогам;
- поставку товарів, робіт і послуг у визначені терміни;
- оптимальне виконання умов поставки товарів, робіт і послуг;
- найбільш ефективне виконання договору.
Замовники селищної ради здійснюють закупівлі шляхом застосування однієї з процедур, передбаченої Законом.
Для досягнення цілей у процесі пошуку і вибору Постачальників замовники селищної ради зобов’язуються дотримуватися таких принципів та умов:
- Здійснювати регулярний аналіз ринку постачальників/виконавців/підрядників в усіх доступних каналах пошуку.
- Підтримувати чесну конкуренцію і розширення кола потенційних Постачальників. Не допускати будь-які форми дискримінації або недобросовісної конкуренції.
- Використовувати прозорі, документально підтверджені процедури вибору Постачальників, що передбачають необмежену кількість учасників, як при закупівлях у межах законодавства про публічні закупівлі, так і при закупівлях, на які не поширюється дія законодавства про публічні закупівлі. Працівники структурних підрозділів, комунальних підприємств застосовують затверджені і зрозумілі всім сторонам критерії відбору.
- Забезпечувати інформування найбільш широкого кола потенційних учасників / виконавців про актуальні потреби в закупівлях.
- Управляти ризиками концентрації, прагнучи скоротити залежність від одного Постачальника.
- Докладати всіх зусиль для залучення Постачальників, які розділяють цінності та дотримуються принципів доброчесності ведення господарської діяльності;
- Надавати вичерпні, адекватні та предметні відповіді на питання/вимоги в електронній системі закупівель від потенційних учасників;
- Не допускати дискримінацію (неоднаковий підхід) при кваліфікації (перевірці) тендерних пропозицій учасників/переможців;
- Запроваджувати механізми контролю та мінімізації ризиків існування, виникнення конфлікту інтересів між працівниками замовника, які організовують та здійснюють закупівлі (а також працівниками, що залучені до закупівельного процесу) та учасниками закупівель;
- Запобігати та виявляти використання корупційних інструментів / неправомірної вигоди як працівниками замовників, так і Постачальниками;
- Проводити періодичний внутрішній моніторинг закупівель товарів, робіт та послуг, (в частині формування вимог тендерної документації), де містяться питання/вимоги від потенційних учасників в електронній системі закупівель, скарги до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель;
- Проводити внутрішній моніторинг тих закупівель, у яких відхилено дешевшу цінову пропозицію; у яких перемагає учасник, що запропонував виконати умови договору за аномально низьку ціну;
- Не допускати неоприлюднення документів, пов’язаних із закупівлею, зокрема, договору та усіх додатків до нього (в т.ч. специфікацій), укладеного за результатами закупівлі без використання електронної системи.
-
- У процесі управління виконанням договорів (поставками) Цуманська селищна рада прагне забезпечити виконання Постачальником взятих на себе зобов’язань:
- за вартістю;
- за термінами;
- за кількістю;
- за якістю предмета закупівлі;
- за належним документальним супроводом закупівлі;
- за належним дотриманням екологічних та соціальних стандартів.
-
- Для досягнення цілей у процесі управління виконанням договорів (поставками) замовники зобов’язуються дотримуватися таких принципів та умов:
- здійснення перегляду усіх існуючих редакцій проєктів договорів на відповідність вимог законодавства про публічні закупівлі, ЦК України, ГК України та інших положень, що регулюють умови купівлі-продажу відповідного предмета закупівель;
- здійснення щорічного перегляду положень проєктів договорів, адаптація їх до змін законодавства, судової практики, пов’язаної із публічними закупівлями;
- здійснення відповідальними працівниками селищної ради, комунальних підприємств регулярного контролю виконання Постачальниками їхніх договірних зобов’язань;
- у замовників організований облік усіх порушень договірних зобов’язань Постачальниками;
- замовник встановлює чіткі критерії ініціювання претензійно-позовної роботи, використання оперативно-господарських санкцій;
- у замовників ведеться і аналізується звітність про виконання Плану закупівель;
- у замовників визначено порядок дій з виконання договору про закупівлю в разі порушення обраним Постачальником своїх зобов’язань;
- замовниками здійснюється контроль відповідності вартості поставки / ціни предмета закупівлі умовам договору та існуючим ринковим умовам / коливанням ціни;
- у замовників організовано приймання кожного предмета закупівлі за кількістю і якістю відповідно до умов договору, плану закупівель, технічних вимог / заявки, специфікацій тощо;
- визначені і виконуються процедури з повернення / заміни неякісних товарів, доопрацювання / повторного виконання робіт / послуг за рахунок коштів Постачальника;
- здійснюється контроль за дотриманням вимог до якості для кожного товару, роботи чи послуги, що закуповується;
- здійснюється постійний контроль обґрунтованості підстав укладення додаткових угод до договорів про закупівлю замовника.
Розділ VІІ. Управління ризиками
-
- Управління ризиками є невід'ємною частиною діяльності Цуманської селищної ради. Одним з найважливіших завдань селищної ради є прогнозування, визначення та оцінка ризиків, які можуть вплинути на діяльність Цуманської селищної ради у короткостроковій та довгостроковій перспективах. Відповідальність за ризики та управління ними покладається на всі структурні підрозділи, комунальні підприємства, заклади та установи селищної ради та належить до сфери діяльності осіб, відповідальних за досягнення цілей, пов'язаних із цими ризиками.
- Процеси управління закупівлями повинні здійснюватися з урахуванням ідентифікованих ризиків та вбудованих контролів для їх мінімізації.
- Ризики повинні бути класифіковані за факторами та впливом, стратегія реагування повинна бути визначена для кожного суттєвого ризика згідно з методологією ризик-менеджменту.
- Цуманська селищна рада передбачає основні фактори ризику, які притаманні процесу управління закупівлями товарів, робіт та послуг, та які повинні бути враховані при оцінці ризиків кожного з процесів.
Розділ VІІІ. Відповідальність та контроль
-
- Дотримання Політики закупівель є обов’язком для кожного працівника Цуманської селищної ради, її структурних підрозділів, комунальних закладів, підприємств та установ, залучених до процесу закупівель.
- Селищна рада забезпечує дотримання своїми працівниками законодавства та нормативних документів ради та несе відповідальність перед мешканцями громади.
- Контроль та моніторинг належного виконання законодавства про публічні закупівлі, цієї Політики та інших нормативних документів у сфері закупівель здійснюють відповідні заступники селищного голови або керівники профільних відділів, яким підпорядковуються замовники.
- За виявлені факти порушень законодавства про публічні закупівлі чи інших зловживань селищний голова, заступники селищного повинні ініціювати питання щодо вжиття дисциплінарних стягнень до відповідальних працівників.
Головний спеціаліст (юрисконсульт) Сергій ФІЛЮК