Цуманська громада
Волинська область, Луцький район

Про затвердження Положення про службу у справах дітей Цуманської селищної ради в новій редакції

Дата: 10.05.2024 14:42
Кількість переглядів: 68

Фото без опису

ЦУМАНСЬКА СЕЛИЩНА РАДА

ВОСЬМЕ  СКЛИКАННЯ

РІШЕННЯ

                                                                                                                

 

«__  » травня 2024 року                  смт. Цумань                                 № _____

 

 

Про затвердження Положення

про службу у справах дітей

Цуманської селищної ради

в новій редакції

 

 

Відповідно до Закону України «Про органи і служби у справах дітей та спеціальні установи для дітей», статті 26, статті 54, статі 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2007р. № 1068 «Про затвердження типових положень про службу у справах дітей», частини четвертою статті 17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань», селищна рада

 

 

ВИРІШИЛА:

 

1. Затвердити Положення про службу у справах дітей Цуманської селищної ради у новій редакції (додається).

 

2. Уповноважити начальника служби у справах дітей Цуманської селищної ради Овчиннікову Ріту Георгіївну подати документи для державної реєстрації Положення про службу у справах дітей Цуманської селищної ради відповідно до вимог чинного законодавства України.

 

3. Визнати таким, що втратило чинність Положення про службу у справах дітей та сім’ї Цуманської селищної ради, затверджене рішенням сесії Цуманської селищної ради від 14 грудня 2020 року №2/14 «Про створення Служби у справах дітей та сім’ї Цуманської селищної ради» (зі змінами).

4. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію з питань бюджету, фінансів, планування соціально-економічного розвитку, інвестицій та міжнародного співробітництва.

 

Селищний голова                                                         Анатолій ДОРОШУК

 

                                                                                               ЗАТВЕРДЖЕНО

                                                           рішення сесії

                              від  ________2024 р.                     

 

ПОЛОЖЕННЯ
про службу у справах дітей Цуманської селищної ради

Це Положення визначає основні завдання, функції, права і відповідальність  служби  у справах дітей Цуманської селищної ради, а також взаємовідносини її з іншими структурними підрозділами.

1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1 Служба у справах дітей Цуманської селищної ради (далі - Служба) є структурним підрозділом виконавчого комітету Цуманської селищної ради, утворюється, реорганізовується та ліквідовується рішенням сесії Цуманської селищної ради відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».

Відповідно до частини другої статті 54 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» служба у справах дітей Цуманської селищної ради є підзвітною, підконтрольною селищній раді, а з питань здійснення делегованих їй повноважень органів виконавчої влади - підконтрольною відповідним органам виконавчої влади та підпорядкована її виконавчому комітету, селищному голові, а також підзвітна та підконтрольна Службі у справах дітей Волинської обласної державної адміністрації.

1.2 Служба є юридичною особою публічного права, утримується за рахунок коштів місцевого бюджету Цуманської селищної ради, не має рахунків в органах Державної казначейської служби та установах банків, здійснення фінансових операцій, облік матеріальних цінностей та коштів, виділених на утримання Служби проводиться відділом бухгалтерського обліку Цуманської селищної ради.

1.3 Служба має власний бланк,  круглу печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, веде діловодство відповідно до Інструкції з діловодства у виконавчих органах селищної ради.

1.4. Найменування:

повне найменування юридичної особи: Служба у справах дітей Цуманської селищної ради;

скорочене найменування: ССД Цуманської селищної ради.

Місцезнаходження Служби: вулиця Грушевського, будинок 2, селище міського типу Цумань, Луцький район, Волинська область, 45233.

1.5 Служба у справах дітей утворюється з метою здійснення соціального захисту дітей, профілактики правопорушень, дитячої бездоглядності та безпритульності на території Цуманської селищної ради, забезпечення влаштування дітей у сімейні форми виховання, вирішення питань тимчасового влаштування дітей, залишених без батьківського піклування в сім`ї громадян; забезпечення формування та реалізації державної політики у сфері соціального захисту, соціальної підтримки сімей з метою подолання складних життєвих обставин та мінімізації негативних наслідків таких обставин.

1.6. Служба у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про службу в органах місцевого самоврядування», «Про органи і служби у справах дітей та спеціальні установи для дітей», «Про запобігання корупції» та іншими законами України, указами і розпорядженнями Президента України, постановами Верховної Ради України, постановами і розпорядженнями Кабінету Міністрів України, наказами відповідного Міністерства України, наказами служби у справах дітей Волинської облдержадміністрації, іншими нормативними актами органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, рішеннями селищної ради та виконавчого комітету, розпорядженнями селищного голови Цуманської селищної ради та цим Положенням.

2. ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ СЛУЖБИ

 

2.1 Основними завданнями Служби є:

1) реалізація на території Цуманської громади державної політики з питань соціального захисту дітей, запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності, вчиненню дітьми правопорушень;

2) розроблення і здійснення самостійно або разом з іншими структурними підрозділами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності, громадськими організаціями заходів щодо захисту прав, свобод і законних інтересів дітей;

3) координація зусиль місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій усіх форм власності у вирішенні питань соціального захисту дітей та організації роботи із запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності;

4) розроблення та впровадження заходів щодо захисту прав дітей, забезпечення додержання вимог законодавства щодо встановлення опіки та піклування над дітьми, їх усиновлення, влаштування в дитячі будинки сімейного типу, прийомні сім`ї;

5) здійснення контролю за умовами утримання і виховання дітей у закладах для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, спеціальних установах і закладах соціального захисту для дітей усіх форм власності;

6) визначення пріоритетних напрямів поліпшення на території Цуманської громади становища дітей, їх соціального захисту, сприяння фізичному, духовному та інтелектуальному розвиткові, запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності, вчиненню дітьми правопорушень;

7) ведення обліку дітей, які опинилися у складних життєвих обставинах, дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, усиновлених, влаштованих до прийомних сімей, дитячих будинків сімейного типу та соціально-реабілітаційних центрів (дитячих містечок);

8) надання органам виконавчої влади, органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам та організаціям усіх форм власності, громадським організаціям, громадянам практичної та методичної допомоги, консультацій з питань соціального захисту дітей, запобігання вчиненню дітьми правопорушень;

9) влаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, під опіку, піклування до дитячих будинків сімейного типу та прийомних сімей, сприяння усиновленню;

10) підготовка інформаційно-аналітичних і статистичних матеріалів, організація дослідження стану соціального захисту дітей, запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності, вчиненню дітьми правопорушень, ведення державної статистики щодо дітей;

11)  ведення державної статистики щодо дітей;

 

3. ОСНОВНІ ФУНКЦІЇ СЛУЖБИ

3.1  Служба відповідно до покладених на неї завдань виконує наступні функції:

1) забезпечує виконання Конституції України, указів та актів Президента України, Кабінету Міністрів України, наказів міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, рішень відповідних органів виконавчої влади, обласної селищної ради, виконавчого комітету, розпоряджень селищного голови з питань, що належать до її компетенції та здійснює контроль за їх реалізацією;

2) надає інформацію та проводить консультацій щодо діяльності органу опіки і піклування, служби у справах дітей, форм влаштування дітей, з питань застосування законодавства щодо захисту прав дітей, у тому числі дітей-сиріт, дітей позбавлених батьківського піклування, дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах;

3) забезпечує у межах своєї компетенції контроль за виконанням законодавства щодо соціального захисту дітей, попередження дитячої бездоглядності та безпритульності, запобігання вчиненню дітьми правопорушень.

4) розробляє і подає на розгляд селищної ради пропозиції щодо програм здійснення заходів соціального захисту дітей та сімей і бюджетних асигнувань на їх реалізацію, забезпечує ефективне і цільове використання відповідних бюджетних коштів;

5) виявляє дітей залишених без батьківського піклування (зокрема знайдених, підкинутих дітей, дітей, життю або здоров’ю яких загрожує небезпека);

6) забезпечує реєстрацію народження знайденої або підкинутої дитини, дитини, покинутої у пологовому будинку, іншому закладі охорони здоров’я, дитини, мати якої померла чи місце проживання матері встановити неможливо;  

7) забезпечує тимчасове влаштування дітей, залишених без батьківського піклування та готує рішення про доцільність /недоцільність повернення таких дітей, а також  дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах і були охоплені різними формами тимчасового влаштування, до батьків або осіб які їх замінюють;

     8) вживає заходи щодо надання статусу дитини-сироти або дитини, позбавленої батьківського піклування, його зміни;

     9) вживає заходи щодо влаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування під опіку, піклування;

       10) вживає заходів щодо влаштування дитини-сироти, дитини, позбавленої батьківського піклування до закладів освіти, охорони здоров’я або іншого дитячого закладу;

11) веде облік дітей, які залишились без батьківського піклування, дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування; дітей, які можуть бути усиновлені; дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які прибули з інших територій; дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах;  потенційних опікунів, піклувальників, прийомних батьків, батьків-вихователів; кандидатів в усиновлювачі; нерухомого майна дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, у тому числі дітей, які до утворення служб у справах дітей міськими, районними у містах (у разі їх утворення), сільськими, селищними радами об’єднаних територіальних громад перебували на відповідному обліку в службах у справах дітей райдержадміністрацій (облік потенційних прийомних батьків, батьків-вихователів, дітей, які можуть бути усиновлені, та кандидатів в усиновлювачі ведуть виключно служби у справах дітей виконавчих органів міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад).

12) забезпечує створення і ведення банку даних про дітей - сиріт, та дітей позбавлених батьківського піклування, сім’ї потенційних усиновлювачів, опікунів, піклувальників, прийомних батьків, батьків-вихователів в Єдиній інформаційно-аналітичній системі “Діти” (далі – ЄІАС “Діти”);

13) організовує та проводить разом з іншими структурними підрозділами виконавчого комітету  Цуманської селищної ради, уповноваженими підрозділами органів Національної поліції заходів щодо соціального захисту дітей, виявлення причин, що зумовлюють дитячу бездоглядність і безпритульність;

14) вивчає умови проживання потенційного опікуна, піклувальника, патронатних вихователів, наставників, за результатами якого складає акт за встановленою формою;

15) забезпечує захист житлових і майнових прав дітей, зокрема розгляд питань щодо вчинення правочинів з майном дітей, збереження наявного майна, а також сприяння в отриманні житла дітьми-сиротами та дітьми, позбавленими батьківського піклування, які його не мають ;

16) здійснює контроль за умовами утримання, виховання, захистом прав та інтересів дітей в сімях опікунів, піклувальників, сім’ях патронатних вихователів на над якими встановлено наставництво;

17) проводить перевірку умов проживання і виховання у сім’ях опікунів, піклувальників не рідже ніж один раз на рік, крім першої перевірки, яка проводиться через три місяці після встановлення опіки, піклування;

18) здійснює контроль за організацією виховної роботи, захистом прав, свобод та інтересів дітей у навчальних закладах усіх форм власності, розташованих на території Цуманської селищної ради;

19) розглядає звернення власника підприємства, установи або організації усіх форм власності та надає письмовий дозвіл щодо звільнення працівника молодше 18 років;

20) в установленому законом порядку розглядає питання про доцільність відрахування  неповнолітніх  студентів,  які  не  досягли  18-річного віку, з вищих навчальних закладів і надає відповідне погодження чи заперечення;

  21) готує клопотання до служби у справах дітей облдержадміністрації про поміщення дітей, які опинились у складних життєвих обставинах, до центрів соціально-психологічної реабілітації дітей, а також висновки про повернення таких дітей батькам, або особам, які їх замінюють;

 22) збирає матеріали щодо позбавлення батьківських прав, відібрання дітей у батьків з дотриманням вимог діючого законодавства України та забезпечує їх подання до суду;

23) готує висновки органу опіки та піклування про доцільність позбавлення батьків батьківських прав, відібрання дітей, поновлення батьків у батьківських правах, визначення місця проживання дітей, участі у вихованні дітей батьків, інших родичів та з інших питань щодо соціального і правового захисту дітей;

24) здійснює організаційне забезпечення діяльності Комісії з питань захисту прав дитини селищної ради;

25) забезпечує розгляд в установленому порядку заяв, звернень i скарг громадян;

26) готує та подає в установленому порядку службі у справах дітей обласної державної адміністрації статистичну звітність;

27) готує проекти рішень селищної ради та її виконавчого комітету, розпоряджень селищного голови з питань, що входять до компетенції служби;

28) забезпечує інформаційно-роз’яснювальну роботу в межах своєї компетенції через засоби масової інформації;

29) організовує роботу, пов’язану із захистом персональних даних баз служби у справах дітей при їх обробці відповідно до Закону України «Про захист персональних даних»;

30) здійснює інші функції, які випливають з покладених на неї завдань, відповідно до законодавства;

31) забезпечує в межах своєї компетенції своєчасне опрацювання запитів на публічну інформацію та надання відповідей у визначені строки на такі запити в порядку, визначеному Законом України «Про доступ до публічної інформації»;

 

4. СЛУЖБА МАЄ ПРАВО

4.1 Служба має право:

1) приймати рішення з питань, що належать до її компетенції, які є обов’язковими для виконання місцевими органами виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності, посадовими особами, громадянами;

2) отримувати повідомлення від місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності, посадових осіб про заходи, вжиті на виконання прийнятих Службою рішень;

3) отримувати в установленому порядку від інших структурних підрозділів Цуманської селищної ради, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності інформацію, документи та інші матеріали з питань, що належать до компетенції Служби; від місцевих органів державної статистики - статистичні дані, необхідні для виконання покладених на неї завдань;

4) звертатися до місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності  у разі порушення прав та інтересів дітей з вимогою щодо відновлення порушених прав та інтересів;

5) перевіряти стан роботи із соціально-правового захисту дітей у закладах для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, спеціальних установах і закладах соціального захисту для дітей незалежно від форми власності, стан виховної роботи з дітьми у закладах освіти за місцем проживання, а також у разі необхідності - умови роботи працівників віком до 18 років на підприємствах, в установах та організаціях незалежно від форми власності;

6) проводити роботу серед дітей з метою запобігання вчиненню правопорушень;

7) перевіряти умови утримання та виховання дітей, у тому числі дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, у закладах та сім`ях;

8) порушувати перед органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування питання про направлення до спеціальних установ, навчальних закладів усіх форм власності дітей, які опинилися у складних життєвих обставинах, неодноразово самовільно залишали сім`ю та навчальні заклади;

9) проводити роботу з влаштовуння дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування у дитячі будинки сімейного типу, прийомні сім`ї, передавати під опіку, піклування, на усиновлення;

10) поновлювати особові справи дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей, які опинились у складних життєвих обставинах;

 11) представляти у разі необхідності інтереси дітей у судах, у їх відносинах з підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності на підставі довіреності, виданої селищним головою;

12) запрошувати для бесіди батьків або опікунів, піклувальників, посадових осіб з метою з’ясування причин та умов, які призвели до порушення прав дітей, бездоглядності та безпритульності, вчинення правопорушень, і вживати заходів щодо усунення таких причин;

13) порушувати перед органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування питання про накладення дисциплінарних стягнень на посадових осіб у разі невиконання або неналежного виконання ними покладених на них посадових обов`язків, які допустили порушення прав, свобод і законних інтересів дітей;

 

14) укладати в установленому порядку угоди про співробітництво з науковими установами, громадськими об’єднаннями і благодійними організаціями з питань, які належать до компетенції Служби;

 

15) скликати в установленому порядку наради, конференції, семінари з питань, що належать до компетенції Служби;

 

16) проводити особистий прийом дітей, а також їх батьків, опікунів чи піклувальників, розглядати їх скарги та заяви з питань, що належать до компетенції Служби;

 

17) визначати потребу в утворенні спеціальних установ і закладів соціального захисту для дітей;

 

18) відвідувати за місцем проживання дітей, які опинились у складних життєвих обставинах і перебувають на обліку у службі, дітей, які влаштовані в сім’ї опікунів, піклувальників, прийомні сім’ї, дитячі будинки сімейного типу, сім’ї патронатних вихователів, над якими встановлено наставництво або щодо яких є інформація щодо порушення їх прав;

19) розробляти та реалізовувати власні та підтримувати громадські програми соціального спрямування з метою забезпечення захисту прав, свобод і законних інтересів дітей, вносити у встановленому законом порядку пропозиції щодо удосконалення роботи селищної ради у сфері соціального захисту дітей;

20) складати протоколи про адміністративні правопорушення відповідно до частин п’ятої, шостої статті 184 (невиконання рішення органу опіки та піклування щодо визначення способів участі у вихованні дитини та спілкуванні з нею того з батьків, хто проживає окремо від дитини) та статті 188-50 (невиконання законних вимог посадових (службових) осіб органу опіки та піклування) Кодексу України про адміністративні правопорушення;

 

5. СТРУКТУРА ТА ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ

 

5.Положення про службу у справах дітей затверджується рішенням сесії Цуманської селищної ради.

5.2 Служба в установленому законодавством порядку та у межах повноважень взаємодіє з іншими структурними підрозділами, виконавчим комітетом, органами місцевого самоврядування, територіальними органами міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, а також підприємствами, установами та організаціями з метою створення умов для провадження послідовної та узгодженої діяльності щодо строків, періодичності одержання і передачі інформації, необхідної для належного виконання покладених на неї завдань та здійснення запланованих заходів.

 

5.Службу очолює начальник, який відповідно до статей 5, 10 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» та частини третьої статті 54 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» призначається на посаду і звільняється з посади селищним головою у відповідності до чинного законодавства України.

5.4 На посаду начальника Служби призначається особа, яка є громадянином України, має повну вищу освіту, досвід роботи в органах державної влади або органах місцевого самоврядування не менше 3 років та володіє державною мовою.

5.5 Начальник Служби:

  1)здійснює керівництво діяльністю Служби, несе персональну відповідальність за виконання покладених на нього завдань;

2) планує роботу Служби i забезпечує виконання перспективних i поточних планів роботи;

3) визначає завдання i розподіляє обов’язки між працівниками служби. Аналізує результати роботи. Вживає заходи щодо підвищення ефективності діяльності Служби, забезпечує підвищення ділової квалiфiкацiї працівників служби. Контролює стан трудової та виконавчої дисципліни в Службі;

4) видає у межах своєї компетенції накази, організовує і контролює їх виконання;

5) накази нормативно-правового характеру, які зачіпають права, свободи і законні інтереси громадян або мають міжвідомчий характер, підлягають державній реєстрації.

Накази начальника Служби, що суперечать Конституції та законам України, актам Президента України, Кабінету Міністрів України, інших центральних органів виконавчої влади, можуть бути скасовані селищним головою.

6) вносить пропозиції щодо формування планів роботи селищної ради;

7) вносить пропозиції щодо розгляду на засіданнях виконкому селищної ради, сесіях селищної ради питань, що належать до компетенції Служби, та розробляє проекти відповідних рішень;

8) вживає заходів до удосконалення організації та підвищення ефективності роботи  Служби і її працівників;

9) організовує роботу з підвищення рівня професійної компетентності працівників Служби;

10) представляє інтереси Служби у взаємовідносинах з іншими структурними підрозділами виконавчого комітету селищної ради, органами виконавчої влади, місцевого самоврядування та їх структурними підрозділами, підприємствами, установами та організаціями;

11) готує у межах своїх повноважень проекти розпоряджень голови селищної ради, організовує контроль за їх виконанням;

12) проводить особистий прийом громадян з питань, що належать до повноважень Служби;

13) забезпечує дотримання працівниками Служби правил внутрішнього трудового розпорядку та виконавської дисципліни;

14) подає селищному голові пропозиції щодо заохочення та притягнення до дисциплінарної відповідальності працівників Служби;

15) здійснює інші повноваження, визначені законодавством;

16) звітує перед селищним головою про хід виконання покладених на Службу завдань та затверджених планів роботи;

5.Посадовi особи Служби відповідно до вимог статей 5, 10 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» призначаються на посади розпорядженням селищного голови на конкурсній основі чи за іншою процедурою, передбаченою законодавством України. Кваліфікаційні вимоги до посадових осіб служби визначаються їх посадовими інструкціями.

5.7 Начальник служби та iншi посадові особи служби звільняються згідно загальних підстав, передбачених Кодексом законів про працю України. Служба в органах місцевого самоврядування припиняється також на підставі i в порядку, визначеному Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», статтею 20 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування».

5.8 Гранична чисельність, фонд оплати праці працівників Служби та обсяг видатків на утримання  Служби визначається рішенням сесії селищної ради у межах відповідних бюджетних призначень.

 

6. ЗАКЛЮЧНІ ПОЛОЖЕННЯ

 

6.1  Утримання та матеріально-технічне забезпечення Служби здійснюється  за рахунок коштів Цуманської селищної ради в межах затверджених кошторисів.

6.2 Покладання на працівників Служби обов’язків, які не передбачені цим Положенням, не допускаються.

 

6.3 Зміни і доповнення до цього Положення вносяться за рішенням сесії Цуманської селищної ради.

 

 

 

 

Селищний голова                                                     Анатолій ДОРОШУК


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь