Цуманська громада
Волинська область, Луцький район

Звіт про проведення моніторингу та зовнішньої оцінки якості соціальних послуг в КУ "Центр надання соціальних послуг" Цуманської селищної ради

Дата: 13.07.2022 09:42
Кількість переглядів: 2957

ЗВІТ

ПРО ПРОВЕДЕННЯ МОНІТОРИНГУ ТА ЗОВНІШНЬОЇ ОЦІНКИ ЯКОСТІ СОЦІАЛЬНИХ ПОСЛУГ В КОМУНАЛЬНІЙ УСТАНОВІ « ЦЕНТР НАДАННЯ СОЦІАЛЬНИХ ПОСЛУГ »  ЦУМАНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ )

 

Відповідно до Закону України «Про соціальні послуги», на виконання  Постанови Кабінету Міністрів України №449 від 01.06.2020 року «Про затвердження Порядку проведення моніторингу надання та оцінки якості соціальних послуг», вимог наказу Міністерства соціальної політики України від 27.12.2013 № 904 «Про затвердження Методичних рекомендацій з проведення моніторингу та оцінки якості соціальних послуг» та згідно розпорядження Цуманського селищного голови № 77-од від 11 травня 2022 року було створено комісію з моніторингу та зовнішньої оцінки якості соціальних послуг комунальної установи «Центр надання соціальних послуг» Цуманської селищної ради.

Організовано і проведено зовнішній моніторинг та оцінку якості соціальних послуг наданих відділенням соціальної допомоги вдома протягом 2021 року:

 

– догляд вдома;

          Комісією було вибірково проведена перевірка у відділенні соціальної допомоги вдома та аналіз опитування, проведеного під час внутрішнього оцінювання з метою отримання відгуків щодо організації та надання послуги догляду вдома. В опитуванні взяли участь 92 отримувачі соціальних послуг з відділення соціальної допомоги  вдома. Проводились бесіди/співбесіди з соціальними робітниками, перевірено журнал для реєстрації звернень та скарг. Згідно проведеного опитування, в т.ч. і телефонного, бесід, 96% опитаних підопічних задоволені  рівнем надання соціальних послуг, що відображається покращенням емоційного, психологічного, фізичного стану отримувачів соціальної послуги.

Під час проведення зовнішньої оцінки якості було встановлено, що соціальні робітники відвідують своїх підопічних 2-3-5 разів на тиждень та надають їм послуги відповідно до укладених договорів, індивідуальних планів та затверджених графіків роботи.

Керівництвом здійснюється постійний контроль за діяльністю соціальних робітників. Результати перевірок постійно аналізуються на виробничих нарадах соціальних робітників. За 2021 рік  проведено 12 перевірок дільниць соціальних робітників щодо якості надання соціальних послуг.  Ведеться сторінка на сайті Цуманської територіальної громади, де постійно висвітлюється інформація щодо діяльності установи.

Основним завданням Центру надання соціальних послуг є постійна робота по виявленню громадян похилого віку, інвалідів, хворих (з числа осіб працездатного віку на період встановлення їм групи інвалідності, але не більше як чотири місяці), громадян, які перебувають у складній  життєвій ситуації, які нездатні до самообслуговування і потребують постійної сторонньої допомоги та надання різних видів послуг.

Також проведено анкетування серед соціальних робітників, яке показало, що в установі працюють жінки віком від 31до 60, які мають повну загальну середню освіту – 16, базову вищу – 1. Стаж роботи на посаді складає до 6 років – 3 особи, 6-10 років в 2 особи, 10 – 30 і більше  років  7  осіб. Більшість опитаних обрали дану професію через те, що хотіли допомагати людям, позитивним відзначають можливість спілкуватися з різними людьми. На їхню думку, негативно впливає на  роботу те, що підопічні проживають віддалено один від одного, або в інших населених пунктах. А через недостатнє транспортне сполучення між населеними пунктами громади, відсутність забезпечення велосипедами та спецодягом утруднює виконання посадових обов’язків.

У відділенні соціальної допомоги вдома працює 17 соціальних робітників, якими проведено самооцінювання, результат є наступним: свою роботу оцінили на «добре» 17 опитаних. Соціальними робітниками  відділення соціальної допомоги вдома у 2021 році надано 73186 послуг.

У зв’язку із запровадженням обмежувальних карантинних заходів на території України, спрямованих на запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID – 19, спричиненої коронавірусом керівництвом центру проводилася роз’яснювальна робота  з соціальними робітниками щодо дотримання санітарно-гігієнічних норм і правил запобігання зараженню інфекцією. Вживались всі необхідні протиепідемічні заходи під час організації роботи щодо надання соціальних послуг.

       

При проведенні зовнішньої оцінки якості надання соціальних послуг застосовувалися наступні показники: адресність та індивідуальний підхід, результативність, своєчасність, доступність та відкритість, повага до гідності отримувача соціальної послуги, професійність.

Оцінка показників забезпечення якості соціальної послуги:

1) адресність та індивідуальний підхід (100% - статус «добре»)

Критерії оцінювання:

- наявність визначення індивідуальних потреб отримувача соціальних послуг (100%) – ступінь індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги для осіб похилого віку та осіб з інвалідністю визначається на підставі оцінки можливості виконання елементарних та складних дій і знаходиться в особовій справі отримувача соціальної послуги – 100%

- наявність індивідуального плану надання соціальних послуг, що відповідає визначеним індивідуальним потребам отримувача (100%) індивідуальні плани надання соціальних послуг, які ґрунтуються на визначенні індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги, складалися й узгоджувалися з кожним отримувачем соціальної послуги. Індивідуальний план складався за формою згідно з додатку 2 Державного стандарту у двох примірниках.

Складені індивідуальні плани, що підписуються отримувачем та надавачем  відповідають  визначеним індивідуальним потребам. Один примірник індивідуального плану знаходиться у отримувача соціальної послуги, другий – в особовій справі отримувача.

- забезпечення перегляду індивідуального плану надання соціальних послуг (100%) – індивідуальні плани переглядалися та коригувалися при повторному визначенні індивідуальних потреб отримувачів соціальної послуги, або за потреби у зв’язку з погіршенням стану здоров’я. Статус – «добре».

2) результативність (82% - статус «добре»)

Критерії оцінювання:

- рівень задоволеності соціальною послугою догляд вдома (за оцінками отримувачів соціальної послуги)  – згідно проведеного анкетування та співбесіди 92 отримувачі повністю задоволенні соціальною послугою догляду вдома, що зазначених в анкетах 100%;

-  покращення емоційного, психологічного, фізичного стану отримувачів соціальних послуг  - під час анкетування 92 отримувачі соціальної послуги догляду вдома констатували покращення емоційного, психологічного, фізичного стану порівняно з періодом, коли соціальна послуга не надавалась (100%). Статус – «добре»;

- проведення опитувань, збору відгуків, реагування на скарги отримувачів соціальної послугу  та/або  їх законних представників та проведення роботи щодо надання роз’яснень отримувачам соціальної послугу та/або їх законним представникам (100%) – в ході перевірок роботи соціальних робітників на дільницях, проводилося опитування отримувачів соціальної послуги догляду вдома щодо якості надання соціальної послуги. За результатами анкетування можна зробити висновок, що переважна кількість опитаних позитивно оцінює роботу надавачів соціальної послуги (100%).

- розроблення та застосування системи заохочення надавачів соціальної послуги, роботу яких позитивно оцінюють отримувачі соціальної послуги (10%) – заохочення надавачів соціальної послуги (соціальних робітників) у центрі відбувається згідно Положення про преміювання  працівників центру надання соціальних послуг. Однак у зв’язку з відсутністю повного фінансування установи, у 2021 році премія виплачувалась один раз в кінці року. Статус – «незадовільно»;

- проведення  моніторингу якості надання соціальної послуги догляду вдома (100%) – регулярний збір інформації, систематичне спостереження за роботою відділення та миттєве реагування на недоліки в робочому процесі  підвищують рівень якості надання соціальних послуг. Моніторинг та внутрішня оцінка якості надання соціальної послуги догляд вдома проводилася у 2021 році.

 

По показнику оцінки «Результативність» становить 82%, тобто отримує статус «добре»

3) своєчасність (100% - статус «добре»)

Критерії оцінювання:

- прийняття рішення щодо надання соціальної послуги, визначення індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги, підготовка індивідуального плану надання соціальної послуги у встановлений строк  – після прийняття рішення про надання соціальних послуг Цуманською селищною радою документи громадянина передаються до центру надання соціальних послуг. Піля надходження зазначених документів центр протягом строку визначеного у державному стандарті визначає індивідуальні потреби отримувача соціальної послуги, встановлює групу рухової активності, складає індивідуальний план, видає відповідний наказ та укладає договір про надання таких послуг (100%)

- підписаний у двосторонньому порядку договір на надання соціальної послуги догляду вдома – з кожним отримувачем соціальної послуги протягом 5 днів з дня прийняття рішення директором центру укладається договір про надання соціальних послуг в двух екземплярах. Кожна зі сторін отримує один примірник договору. Порушень по дотриманню вимог не виявлено (100%).

 

По показнику оцінки «Своєчасність» результат становить 100%, тобто отримує статус «Добре»

4) доступність та відкритість (98% - статус «добре»)

Критерії оцінювання:

- наявність приміщень, що відповідають санітарним та протипожежним вимогам (100%) – Центр знаходиться на першому поверсі в приміщенні Цуманської селищної ради. Розташування ЦНСП  є вдалим, він знаходиться у центрі селища зі зручним транспортним сполученням. Біля будівлі є паркувальний майданчик.

- наявність оформлених стендів з інформацією для отримувачів соціальної послуги про порядок надання, умови та зміст соціальної послуги (100%) – в приміщенні установи та старостинських округах громади наявні оформлені стенди з інформацією про порядок надання, умови та зміст соціальних послуг. Робота центру висвітлюється на сайті Цуманської селищної ради.

 

По показнику «Доступність та відкритість» результат становить 100%, тобто отримує статус «добре».

 

5) повага до гідності отримувача соціальної послуги (100% - статус «добре»).

 

Критерії оцінювання:

- відгуки отримувачів соціальної послуги щодо ставлення до них надавачів соціальної послуги (100%) – в ході опитування не було виявлено негативних відгуків щодо некоректного, неввічливого ставлення зі сторони фахівців до підопічних. Статус – «добре»;

- повага до гідності отримувачів соціальної послуги та недопущення негуманних і дискримінаційних дій щодо них (100%) – під час опитування підопічних не було зафіксовано фактів негуманних чи дискримінаційних дій зі сторони фахівців. Статус – «добре»;

- дотримання принципу конфіденційності при наданні соціальних послуг (100%) – у договорі про надання соціальних послуг передбачено пункт, згідно якого працівники  центру зобов’язуються бути ввічливими та коректними у спілкуванні з отримувачем при виконанні своїх посадових обов’язків, дотримуватися конфіденційності в роботі з інформацією, отриманою в процесі виконання службових обов’язків. Статус - «добре».

 

По показнику оцінки «Повага до гідності отримувача соціальної послуги» результат 100%, тобто отримує статус «добре».

6) професійність (96% - статус «добре»)

Критерії оцінювання:

- штатний розпис сформовано відповідно до законодавства та з урахуванням спеціалізації суб’єкта, що надає  соціальну послугу (100%) – штатний розпис сформовано відповідно до законодавства з урахуванням спеціалізації. Статус – «добре».

- наявні затверджені посадові інструкції (100%) – посадові інструкції затверджено згідно чинного законодавства. Всі працівники та соціальні робітники відділення володіють необхідними  знаннями й навичками, які  відповідають кваліфікаційним вимогам, визначеними „Довідником кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 80. Соціальні послуги”, затвердженим наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 14 жовтня 2005 року № 324. Статус – «добре»;

- наявність документів про освіту (державного зразка) працівників суб’єкта, що надає соціальну послугу (100%) – в особових справах працівників   центру містяться документи про освіту (державного зразка). Статус – «добре»;

- наявність довідок про проходження обов’язкових медичних оглядів надавачами соціальної послуги (100%) – усі фахівці установи мають довідки про проходження обов’язкових медичних оглядів. Статус – «добре»;

- наявність обладнання, твердого та м’якого інвентарю (80%)працівники установи забезпечені повністю (комп’ютерами, принтерами, папером, канцелярським приладдям тощо.). Через недостатнє фінансування соціальні робітники  центру не забезпечені велосипедами. Статус – «добре».

 

По показнику «Професійність» резутат 96%, тобто отримує статус «добре»

Зовнішня оцінка якості надання соціальних послуг визначалася із застосуванням шкали оцінки якісних та кількісних показників якості надання соціальних послуг (узагальнювалися статуси, які переважали).

Показники якості

Оцінка

Результат

Адресність та індивідуальний підхід

100%

добре

результативність

82%

Добре

своєчасність

100%

Добре

Доступність та відкритість

98%

Добре

Повага до гідності отримувача соціальної послуги

100%

Добре

Професійність

96%

Добре

 

Згідно шкали оцінки якісних показників соціальних послуг (100%+82%+100%+98%+100%+96%)/6 = 96% відповідають встановленому рівню – «Добре»

 

Кількісні показники

 

Критерії оцінювання:

Кількість скарг та результат їх розгляду (100%) – в ході перевірки роботи соціальних робітників скарг зі сторони підопічних не було.

Частка задоволених звернень про отримання соціальної послуги догляд вдома (100%) – протягом звітного періоду було зареєстровано 74 звернень громадян для отримання соціальної послуги догляд вдома. Всі звернення розглянуті в строки та прийнятті рішення про надання соціальної послуги на користь заявника.

Періодичність здійснення моніторингу якості надання соціальних послуг (100%) – В попередньому році відповідно до наказу директора Центру НСП № 79 від 14.05.2021 року «Щодо призначення відповідального та створення комісії з проведення оцінки якості соціальних послуг»була проведена внутрішня оцінка якості надання соціальних послуг відділення соціальної допомоги вдома.

Оцінка кількісних показників надання соціальної послуги догляд вдома

Кількісні показники

Відсотковий еквівалент

Статус

Кількість скарг та результат їх розгляду

100%

Добре

Частка зодоволених звернень про отримання соціальних послуг

100%

Добре

Періодичність здійснення моніторингу якості надання соціальних пслуг

100%

Добре

 

        Згідно шкали оцінки якісних показників соціальних послуг (100%+100%+100%)/3 =100 % відповідають встановленому рівню – «Добре»

 

 

                         Оцінка якості соціальних послуг в цілому:

Узагальнений статус

Рекомендації по роботі із суб’єктом, що надає соціальну послугу

«добре»

продовжувати роботу з суб’єктом

«задовільно»

-

«незадовільно»

-


        Незважаючи на узагальнений статус показників «добре», треба вжити ряд заходів, спрямованих на удосконалення процесу обслуговування й підвищення контролю якості соціальних послуг:

- у зв’язку із специфікою роботи із одинокими особами похилого віку, більше уваги приділяти психологічній підготовці працівників;

- сприяти в забезпеченні соціальних робітників велосипедами, зміцненню матеріально-технічної бази  центру в цілому в межах фінансової можливості;

- клопотати перед Цуманською селищною радою, про виділення коштів для преміювання працівників, роботу яких позитивно оцінюють отримувачі соціальної послуги;

- посилити роботу по виявленню одиноких громадян та осіб з обмеженими можливостями з метою надання їм соціальних послуг та підтримки;

- забезпечити розміщення на інформаційному стенді актуальної інформації;

- посилити інформаційно-роз’яснювальну роботу серед мешканців громади з питань роботи відділення соціальної допомоги вдома.

При зверненні громадян визначено індивідуальні потреби у соціальних послугах згідно індивідуальних планів (оцінка «добре»).

Всі соціальні робітники своєчасно пройшли медичний огляд.

     При проведенні зовнішньої оцінки якості надання соціальної послуги догляду вдома проаналізували такі показники:

  • адресність та індивідуальний підхід – 100 %;
  • результативність – 82 %;
  • своєчасність – 100 %;
  • доступність та відкритість –98 %;
  • повага до гідності отримувача соціальної послуги – 100 %;
  • професійність – 96 %.

Відповідно до оцінки якісних та кількісних показників соціальних послуг та узагальнення статусів кожного показника забезпечення якості соціальної послуги узагальнений статус відповідає встановленому рівню «добре».

Метою зовнішньої оцінки відділення надання соціальної допомоги вдома комунальної установи ««Центр надання соціальних послуг » Цуманської селищної  ради є моніторинг та контроль якості надання соціальних послуг.

З метою проведення зовнішньої оцінки якості соціальних послуг у відділенні було організовано та проведено спостереження за процесом надання допомоги вдома та спілкування з їх отримувачами. Під час проведення зазначених заходів скарг та незадоволень не було.

Проаналізувавши результати спілкування можна зробити висновок, що переважна більшість отримувачів позитивно оцінює роботу відділення надання соціальної допомоги вдома. Були висловлені схвальні відгуки щодо роботи соціальних робітників.

Підводячи підсумки, на підставі аналізу показників діяльності з надання соціальних послуг у відділенні надання соціальної допомоги вдома шляхом переважаючих узагальнених даних можна зробити висновок, що відсотковий еквівалент в цілому складає 96% та відповідає статусу «добре».

Таким чином, на підставі аналізу показників діяльності з надання соціальних послуг на засіданні Комісії з зовнішньої оцінки якості соціальних послуг у відділенні соціальної допомоги вдома  комунальної установи «Центр надання соціальних послуг » Цуманської селищної  ради шляхом переважаючих узагальнених даних відсотковий еквіваленти в цілому складає 96% та відповідає статусу «добре».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Заплановані заходи для покращення роботи комунальної установи

« Центру надання соціальних послуг Цуманської селищної ради »

 

№п/п

Назва відділення

Соціальні послуги

Заплановані заходи

 

1

 

Відділення соціальної допомоги вдома

 

Догляд вдома

–     підвищити рівень кваліфікації соціальних робітників за допомогою навчальних семінарів;

–     в межах фінансової можливості сприяти зміцненню матеріально-технічної бази відділення соціальної допомоги вдома в частині забезпечення соціальних робітників велосипедами, спецодягом, господарськими сумками та засобами захисту;

- клопотати перед Цуманською селищною радою, про виділення коштів для преміювання працівників, роботу яких позитивно оцінюють отримувачі соціальної послуги;

     продовжувати роботу щодо виявлення одиноких громадян  та осіб з інвалідністю з метою надання  їм необхідної допомоги;

–     своєчасно проводити аналіз та обробку індивідуальних планів надання  соціальної послуги, забезпечувати оформлення  відповідно вимог законодавства;

–     проводити відповідну роботу з надавачами  соціальних послуг щодо підвищення якості соціального обслуговування отримувачів послуг;

–     проводити відповідну роботу, спрямовану на своєчасність та результативність розгляду пропозицій і звернень отримувачів соціальних послуг;

 

 

 

Голова комісії                                                                      Микола ФЕНЬ

Секретар комісії                                                                   Світлана КОВШ

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь