Цуманська громада
Волинська область, Луцький район

Про внесення змін до Положення про місцеву пожежну охорону

Дата: 05.07.2022 12:12
Кількість переглядів: 861

Фото без опису

ЦУМАНСЬКА СЕЛИЩНА РАДА

ВОСЬМЕ  СКЛИКАННЯ

 

РІШЕННЯ

 

«___»________2022 року           смт Цумань                                                №-/-   

 

 

Про внесення змін до Положення про місцеву пожежну охорону

 

З метою організації заходів із запобігання виникнення пожеж та їх гасіння, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій та небезпечних подій, забезпечення ефективної роботи з організації та забезпечення пожежної безпеки на території Цуманської селищної територіальної громади, а також приведення Положення про місцеву пожежну охорону у відповідність до вимог чинного законодавства України, керуючись ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування» та ст. 62 Кодексу цивільного захисту України, селищна рада

 

ВИРІШИЛА:

1. Внести зміни до рішення Цуманської селищної ради № 5/22 від 06.02.2003р., виклавши Положення про місцеву пожежну охорону у новій редакції (додається).

2. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію селищної ради з питань комунальної власності, житлово-комунального господарства, енергозбереження та транспорту.

 

 

Селищний голова                                                                         Анатолій ДОРОШУК

 

                                                                           ЗАТВЕРДЖЕНО

                                                                           рішенням селищної ради

                                                                           від __________ № ____

 

ПОЛОЖЕННЯ

про місцеву пожежну охорону

Цуманської селищної ради

 

I. Загальні положення

1.1. Місцева пожежна охорона (далі – МПО) Цуманської селищної ради Луцького району Волинської області  заснована на комунальній власності для забезпечення пожежної безпеки на території Цуманської селищної громади.

1.2. МПО утворено за рішенням Цуманської селищної, сільської) ради з метою організації заходів із запобігання виникнення пожеж та їх гасіння, надання допомоги у ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій та небезпечних подій на території Цуманської селищної територіальної громади.

1.3. МПО безпосередньо підпорядковується Цуманському селищному голові, а під час гасіння пожеж та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій персонал МПО підпорядковується керівнику гасіння пожежі або ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій.

1.4. Членом МПО може бути особа, яка досягла 18-річного віку, пройшла спеціальну підготовку на базі навчального закладу, що пройшов атестацію на право надання освітніх послуг за відповідними професіями, і здатна за своїми здібностями та станом здоров'я виконувати покладені на неї обов'язки.

1.5. Організаційну структуру та штат МПО визначає голова селищної ради відповідно до покладених на неї завдань.

1.6. Соціальний і правовий захист персоналу МПО здійснюється відповідно до чинного законодавства України.

1.7. МПО у своїй діяльності керується Конституцією і законами України, а також указами Президента України, цим Положенням, нормативно-правовими актами центральних та місцевих органів виконавчої влади, а також рішеннями Цуманської селищної ради, її виконавчого комітету, розпорядженнями селищного голови.

З питань організації несення служби, гасіння пожеж, проведення аварійно-рятувальних робіт, експлуатації пожежно-, аварійно-рятувальної техніки та оснащення МПО керується нормативно-правовими актами, передбаченими для підрозділів Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту.

1.8. Залучення МПО до гасіння пожеж та надання допомоги у ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру (далі – НС), проведення пожежно-, аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт у разі виникнення НС проводиться відповідно до Плану залучення сил і засобів на гасіння пожеж Волинського обласного гарнізону оперативно-рятувальної служби цивільного захисту.

1.9. Персоналу МПО, який відповідно до своїх обов'язків залучається до гасіння пожеж та надання допомоги у ліквідації наслідків НС, надається медична допомога та медико-психологічна реабілітація згідно з чинним законодавством.

1.10. МПО виконує покладені на неї завдання в межах Цуманської селищної територіальної громади.

1.11. МПО під час виконання покладених на неї завдань взаємодіє з формуваннями Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту, спеціалізованими службами та формуваннями цивільного захисту, а також підприємствами, установами та організаціями незалежно від форм власності, розташованими на території громади.

1.12. Контроль за діяльністю МПО здійснює Цуманська селищна рада та територіальний орган ДСНС.

1.13. До складу МПО входить місцева пожежна команда селища Цумань (смт Цумань, вул. Філатова, 4), відділення місцевої пожежної охорони в с. Липне (с. Липне, вул. Ветеранів, 8 б).

 

II. Мета та завдання МПО

2.1. Метою діяльності МПО є:

2.1.1. Запобігання виникненню пожеж та мінімізація їх наслідків.

2.1.2. Невідкладне реагування на пожежі, надання допомоги у ліквідації наслідків НС, проведення пошукових, пожежно-рятувальних та інших невідкладних робіт на об'єктах і територіях.

2.1.3. Локалізація зон впливу шкідливих і небезпечних факторів, що виникають під час пожеж, аварій та катастроф.

2.2. Завдання МПО:

2.2.1. Запобігання виникненню пожеж, мінімізація їх наслідків, участь у заходах щодо захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій природного та техногенного характеру.

2.2.2. Ефективне і комплексне використання наявних сил і засобів, призначених для гасіння пожеж і проведення інших невідкладних робіт.

2.2.3. Забезпечення постійної готовності до оперативного реагування на пожежі та надання допомоги у ліквідації наслідків НС як в мирний час, так і в умовах особливого періоду.

2.2.4. Комплектування МПК персоналом, придатним за станом здоров'я до виконання покладених завдань, забезпечення дотримання норм законодавства з охорони праці.

2.2.5. Постійне підтримання належного рівня професіоналізму персоналу з урахуванням ризиків та небезпек, притаманних регіону.

2.3. МПО відповідно до покладених на неї завдань:

проводить заходи із запобігання виникненню пожеж;

здійснює гасіння пожеж, проводить евакуацію та рятування (у тому числі в умовах екстремальних температур, загрози вибуху, обвалу, зсуву, підтоплення тощо) людей та матеріальних цінностей, заходи для мінімізації або ліквідації наслідків пожеж, зокрема разом з формуваннями Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту, спеціалізованими службами та формуваннями цивільного захисту, а також підприємствами, установами та організаціями незалежно від форм власності, розташованими на території селищної ради;

надає допомогу в ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій та інших видів небезпечних подій, що становлять загрозу життю або здоров'ю населення чи призводять до завдання матеріальних збитків, з урахуванням можливостей наявних сил і засобів;

надає домедичну допомогу постраждалим особам, які перебувають у небезпечному для життя й здоров'я стані, на місці виникнення пожеж та НС;

проводить заходи для постійного підтримання своєї готовності до дій за призначенням;

забезпечує підтримку належного рівня підготовки персоналу для виконання покладених завдань;

інформує територіальний орган ДСНС про виникнення пожеж і порушення вимог правил пожежної безпеки;

проводить роботу щодо дотримання громадянами правил пожежної безпеки;

вносить голові селищної ради пропозиції щодо забезпечення пожежної безпеки на території громади;

забезпечує дотримання вимог безпеки праці персоналом під час участі у гасінні пожеж, наданні допомоги у ліквідації наслідків НС, проведенні тактичних та інших видів навчань і занять, а також під час чергування;

організовує заходи та здійснює контроль щодо забезпечення безпеки персоналу, дорожнього руху та порядку експлуатації транспортних засобів МПО під час виконання покладених завдань;

організовує раціональне використання, ремонт і технічне обслуговування техніки та обладнання МПО;

організовує експлуатацію, ремонт будівель і споруд та цільове використання нерухомого майна МПО;

здійснює підбір осіб, які хочуть стати членами МПО;

бере участь у проведенні:

а) оглядів-конкурсів протипожежного стану окремих об'єктів і територій;

б) разом з територіальними органами ДСНС, закладами освіти, молодіжними організаціями заходів з утворення та організації роботи дружин юних пожежників;

г) перевірок джерел протипожежного водопостачання, розташованих на території селищної ради;

ґ) тактичних навчань на об'єктах підвищеної небезпеки, розташованих на території селищної ради;

здійснює інші функції, передбачені чинним законодавством.

 

III. Права та обов'язки МПО

3.1. МПО для виконання покладених на неї завдань має право:

3.1.1. Залучати до виконання робіт із гасіння пожеж та ліквідації наслідків НС інші пожежно-рятувальні підрозділи відповідно до Планів залучення сил і засобів, фахівців і спеціалістів органів виконавчої влади, підприємств, установ і організацій, розташованих на відповідних територіях, за згодою їх керівників.

3.1.2. Одержувати від державних органів, місцевих органів влади та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності та їх посадових осіб вичерпну та достовірну інформацію, документи та матеріали, необхідні для виконання покладених на неї завдань, у тому числі про об'єкти, обладнання та технологічні установки, на яких можуть проводитися протипожежні, пошукові, аварійно-рятувальні та інші невідкладні роботи у разі виникнення пожеж та НС.

3.1.3. Безперешкодного доступу персоналу МПО до всіх житлових, виробничих, інших приміщень і територій, а також на застосування будь-яких заходів, спрямованих на рятування населення, запобігання поширенню вогню, виконання робіт, пов'язаних із ліквідацією наслідків НС та гасінням пожежі.

3.1.4. Вимагати під час гасіння пожежі:

від державних органів виконавчої влади, місцевих органів влади, органів місцевого самоврядування і суб'єктів господарювання безоплатного надання вогнегасних речовин, техніки, пально-мастильних матеріалів, обладнання, засобів зв'язку, а під час пожежі, що триває понад три години, – харчування, приміщення для відпочинку і реабілітації осіб, залучених до гасіння пожежі;

від посадових осіб об'єктів, на яких виконуються заходи з гасіння пожежі або проведення аварійно-рятувальних робіт, припиняти дії, що перешкоджають персоналу МПК виконувати поставлені завдання;

від осіб, які перебувають у зоні НС або поблизу місця пожежі, дотримання правил, запроваджених установленими заходами безпеки.

3.1.5. Проводити під час гасіння пожеж та надання допомоги у ліквідації наслідків НС документування, кіно- та відеозйомку, фотографування і звукозапис.

3.1.6. Користуватися відповідними інформаційними базами даних державних органів, місцевих органів влади та органів місцевого самоврядування.

3.1.7. Використовувати в установленому порядку засоби зв'язку, транспорт та інші матеріально-технічні ресурси підприємств, установ та організацій для рятування людей і ліквідації наслідків пожеж та НС, доставки персоналу і спеціального оснащення на постраждалі (ушкоджені) об'єкти і території.

3.1.8. Брати участь у складі комісії щодо визначення рівнів ризику за можливими наслідками від пожеж та НС у процесі експлуатації об'єктів на території селищної ради.

3.1.9. Використовувати телебачення і радіомовлення для оприлюднення повідомлень про НС та пожежі.

3.1.10. Надавати інші послуги згідно із чинним законодавством.

3.2. До обов'язків МПО належать:

3.2.1. Організація функціонування МПО у режимі постійної готовності до виконання необхідного комплексу пожежних, пошукових та інших невідкладних робіт в умовах пожежі, НС або загрози їх виникнення.

3.2.2. Підтримання взаємодії з територіальними органами та підрозділами центральних органів виконавчої влади, місцевими органами влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форм власності під час гасіння пожеж і проведення інших невідкладних робіт.

3.2.3. Здійснення профілактичної роботи, спрямованої на підвищення рівня обізнаності населення, робітників та службовців підприємств з питань пожежної безпеки.

3.2.4. Постійне підтримання належного рівня професіоналізму персоналу МПО для проведення пожежно-рятувальних та інших невідкладних робіт у разі виникнення пожеж та НС.

3.2.5. Забезпечення збереження інформації про об'єкти суб'єктів господарювання, що стала відома у зв'язку з виконанням обов'язків.

 

IV. Майно та фінансування МПО

4.1. Майно МПО становлять закріплені за нею матеріальні цінності та оборотні кошти, одержані в установленому порядку.

4.2. Майно МПО використовується лише за його цільовим і функціональним призначенням. Розпорядження майном та його відчуження здійснюється відповідно до вимог чинного законодавства.

4.3. Джерелами формування майна МПО є майно:

передане в установленому законодавством порядку від місцевих органів влади, органів місцевого самоврядування, територіальних органів ДСНС;

придбане за рахунок коштів місцевих бюджетів;

передане суб'єктами господарювання, що знаходяться на території селищної ради;

отримане за рахунок добровільних пожертвувань від юридичних та фізичних осіб, гуманітарних програм (у тому числі міжнародних);

з інших джерел, не заборонених чинним законодавством.

4.4. Джерелами фінансування МПО є кошти:

місцевого бюджету;

отримані за рахунок добровільних пожертвувань юридичних та фізичних осіб;

державного фонду регіонального розвитку;

цільової субвенції на інфраструктурний розвиток об'єднаних територіальних громад;

з інших джерел, що не заборонені чинним законодавством.

4.5. Бюджетні кошти використовуються у порядку, визначеному бюджетним законодавством.

4.6. Оплата праці персоналу МПО здійснюється відповідно до чинного законодавства.

4.7. МПО здійснює користування землею та природними ресурсами згідно із чинним законодавством.

4.8. Збитки, завдані МПО у результаті порушення її майнових прав фізичними та юридичними особами, відшкодовуються в установленому порядку.

 

V. Управління (керівництво) МПО

5.1. МПО очолює начальник, який призначається на посаду і звільняється з посади за рішенням голови селищної ради відповідно до законодавства.

5.2. У разі відсутності начальника МПО його обов'язки виконує тимчасово призначена на посаду особа за рішенням голови селищної ради.

 

VI. Начальник МПО:

6.1. Здійснює керівництво МПО, забезпечує належний рівень готовності до проведення пожежно- та аварійно-рятувальних робіт, ліквідації наслідків НС, ефективне використання і збереження закріпленого за МПО майна, збереження життя та здоров'я персоналу.

6.2. Несе персональну відповідальність за виконання покладених на МПО завдань і функцій, організацію та результати її діяльності.

6.3. Організовує, забезпечує та контролює виконання вимог законодавства, рішень місцевих органів влади та органів місцевого самоврядування, інших нормативно-правових актів.

6.4. Здійснює планування роботи МПО.

6.5. Звітує перед місцевими органами влади та органами місцевого самоврядування про виконання покладених на МПО завдань, планів роботи, усунення порушень і недоліків, виявлених під час проведення перевірок діяльності МПО, а також про притягнення до відповідальності персоналу, винного у допущених порушеннях.

6.6. Здійснює добір і забезпечує організацію роботи з комплектування МПО кваліфікованим персоналом, формує кадровий резерв.

6.7. Організовує роботу та забезпечує взаємодію з територіальним органом та навчальними закладами ДСНС щодо питань підготовки, перепідготовки, підвищення кваліфікації персоналу МПО, а також проведення спільних навчань, тренувань тощо.

6.8. Забезпечує належні умови персоналу МПО для виконання покладених на нього обов'язків, здійснює контроль за дотриманням розпорядку дня та порядку в приміщеннях будівель МПО.

6.9. Забезпечує виконання персоналом МПО заходів безпеки праці під час несення служби, виконання пожежно-рятувальних та інших невідкладних робіт у разі виникнення пожеж та надання допомоги у ліквідації НС.

6.10. Вносить пропозиції місцевим органам влади та органам місцевого самоврядування щодо покращення матеріально-технічного забезпечення МПО.

6.11. Проводить огляд, планові та оперативні перевірки наявності, стану збереження і правильного використання техніки, пального, інших матеріальних цінностей, їх готовності до дій за призначенням.

6.12. Здійснює особистий прийом громадян.

6.13. Надає місцевим органам влади та органам місцевого самоврядування пропозиції до кошторису, організовує його виконання, а також контроль за правильним і економним витраченням коштів і матеріальних ресурсів, додержанням фінансової розрахункової дисципліни та своєчасним поданням бухгалтерської і статистичної звітності. Розпоряджається коштами в межах затвердженого кошторису на утримання МПО.

6.14. Забезпечує дотримання персоналом МПО законодавства з питань запобігання та протидії корупції.

6.15. Забезпечує взаємодію МПО з формуваннями Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту, спеціалізованими службами та формуваннями цивільного захисту, а також підприємствами, установами та організаціями незалежно від форм власності, розташованими на території селищної ради.

6.16. Виїжджає на пожежі, місця аварій та стихійного лиха відповідно до встановленого порядку, керує роботою персоналу з їх ліквідації.

6.17 Зупиняє пожежно-рятувальні роботи, якщо виникла підвищена загроза життю персоналу, який бере участь у гасінні пожеж, наданні допомоги у ліквідації наслідків НС.

6.18. Вносить пропозиції голові селищної ради, місцевим органам влади та органам місцевого самоврядування щодо організаційно-штатної структури МПО, фінансово-господарських та інших питань, які сприяють вдосконаленню і підвищенню рівня праці та соціального захисту персоналу.

6.19. Забезпечує додержання встановленого порядку щодо інформування територіального органу ДСНС про виникнення НС і пожеж.

6.20. Бере участь у розгляді місцевими органами влади та органами місцевого самоврядування питань, пов'язаних із діяльністю МПО.

6.21. Виконує інші функції відповідно до покладених на нього завдань.

 

VII. Порядок комплектування, соціальні права та гарантії персоналу МПО

7.1. Працівники МПО реалізують право на працю шляхом укладання трудового договору.

7.2. Трудові відносини, особливості праці та відпочинку персоналу МПО регулюються законодавством України про працю.

7.3. Оплата праці персоналу здійснюється у порядку, визначеному чинним законодавством. Встановлення надбавок, доплат та преміювання здійснюється в межах видатків, передбачених кошторисом.

7.4. Соціальний захист персоналу МПО, покращення умов праці, життя і здоров'я працівників та членів їхніх сімей вирішуються селищною радою відповідно до чинного законодавства у межах коштів, передбачених на соціальні потреби громади.

7.5. Тривалість робочого часу і відпочинку працівників регламентується чинним законодавством. Чергові зміни МПК працюють цілодобово.

7.6. Правові та соціальні гарантії персоналу забезпечуються згідно із законодавством.

7.7. Персонал підлягає загальнообов'язковому державному соціальному страхуванню на випадок захворювання, часткової або повної втрати працездатності, загибелі (смерті), отриманих при виконанні посадових обов'язків, згідно з чинним законодавством.

 

VIII. Ліквідація і реорганізація МПО

8.1. Припинення діяльності МПО здійснюється шляхом її реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації – за рішенням місцевого органу влади, органу місцевого самоврядування чи їх правонаступників, або за рішенням суду.

8.2. Ліквідація МПО проводиться відповідно до вимог Господарського та Цивільного кодексів України.

8.3. Майно, що належало МПО на праві оперативного управління, при її злитті, приєднанні, поділу, перетворенні або ліквідації повертається власникам майна, або до правонаступника, визначеного засновником.

8.4. У разі ліквідації та реорганізації МПО персоналу, який вивільняється, гарантуються його права згідно з трудовим законодавством України.

 

IX. Порядок внесення змін до положення

Внесення змін та доповнень до цього положення здійснюється селищною радою за погодженням з ДСНС.

 

 

Секретар ради                                                                               Тетяна ЯНУЛЬ

 

 

 

ПОГОДЖЕНО

__________________________

                             (посадова особа

__________________________

                               ДСНС України)

__________________________

__________________________

__________________________

            (підпис)                       (ініціали та прізвище)

____” ___________ 20____ р.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь