A A A K K K
для людей із порушенням зору
Цуманська громада
Волинська область, Луцький район

Звіт про проведення внутрішньої оцінки якості надання соціальних послуг відділенням соціальної допомоги вдома Центру надання соціальних послуг за 2021 рік

Дата: 03.06.2022 11:17
Кількість переглядів: 479

                                                       Фото без опису         

про проведення внутрішньої оцінки якості надання соціальних
послуг відділенням соціальної допомоги вдома Центру надання соціальних послуг за  2021 рік.

Відповідно до наказу Міністерства соціальної політики України від 27.12.2013 року №904 "Про затвердження методичних рекомендацій з проведення моніторингу та оцінки якості соціальних послуг" та згідно Постанови № 449 від 01.06. 2020 року  « Про затвердження Порядку проведення моніторингу надання та оцінки якості соціальних послуг», з метою покращення якості надання соціальних послуг в КУ «центр надання соціальних послуг Цуманської селищної ради» виданий наказ 01.03.2022 року № 8/1 про організацію і проведення внутрішнього моніторингу та оцінки якості соціальних послуг у відділенні соціальної допомоги вдома.

Оцінка якості надання соціальної послуги догляд вдома проходила у підопічних по їх адресі проживання.

При здійсненні внутрішнього моніторингу якості соціальної послуги догляд вдома застосовувалися такі методи оцінки як анкетне опитування підопічних відділення, телефонне опитування, в тому числі звернень отримувачів соціальних послуг, співбесіди з соціальними робітниками. Для визначення рівня задоволення соціальних послуг, які надаються відділенням, було опитано 89 підопічних, що становить 55,97% від загальної кількості осіб, що обслуговуються у відділенні з січня 2021 року.

Метою опитування є отримання об’єктивної інформації, необхідної для оцінки та поліпшення якості надання соціальної послуги догляду вдома, вивчення реального стану соціального обслуговування відділенням соціальної допомоги вдома. Опитування проводили члени комісії з моніторингу та оцінки якості соціальних послуг. Проаналізовано характер звернень, які реєструються у журналі обліку. За перше півріччя 2021 року звернень на гарячу лінію не було. Всі звернення та заяви розглянуто згідно терміну виконання, урегульовано та задоволено.

         У відділенні соціальної допомоги вдома послугу отримують 159 громадян.

З них за категоріями:

Фото без опису

  • Ветерани війни – 20;
  • Ветерани праці – 48;
  • Особи з інвалідністю – 13;
  • Особи 80 років і старше – 73;
  • Особи з V руховою активністю – 5.

        За 2021 рік соціальними робітниками було надано 73186 послуг. Виявлено 74 громадян похилого віку, осіб з інвалідністю, які потребували  соціального обслуговування та яких було взято на обслуговування у відділення соціальної допомоги вдома.

        Соціальним обслуговуванням охоплено 15 населених пунктів Цуманської територіальної громади (смт. Цумань, с. Липне, с. Холоневичі, с. Берестяне, с. Знамирівка, с. Сильне, с. Клубочин, с. Городище, с. Карпилівка, с. Дубище, с. Ромашківка, с. Башлики, с. Грем’яче, Яківці, с. Скреготівка.

       Для проведення внутрішньої оцінки якості надання соціальної послуги догляду вдома застосовувалися:

  • Показники якості соціальної послуги догляду вдома наведенні у додатку 4 (пункт 15.1) Державного стандарту догляду вдома зі змінами від 16.06.2021 року;
  • Рекомендації щодо шкали оцінки якості соціальних послуг, наведенні у додатку 2 Методичних рекомендацій з проведення моніторингу та оцінки якості соціальних послуг, затверджених наказом Міністерства соціальної політики від 27.12.2013 № 904.

Оцінка якості соціальних послуг визначається із застосуванням шкали оцінки якісних та кількісних показників якості надання соціальних послуг.

При проведенні внутрішньої оцінки якості надання соціальних послуг застосовувалися показники якості соціальних послуг такі як: адресність та індивідуальний підхід, результативність, своєчасність, доступність та відкритість, повага до отримувача соціальних послуг, професійність.

Адресність та індивідуальний підхід:

Відділенням соціальної допомоги вдома в повному обсязі (100%) проведено визначення індивідуальних потреб. Індивідуальні плани складено за відповідною формою у двох екземплярах й узгоджено з отримувачем соціальної послуги. Усі індивідуальні плани відповідають визначеним потребам отримувача соціальної послуги.

Забезпечено перегляд індивідуальних планів надання соціальної послуги догляду вдома відповідно до вимог Державного стандарту догляду вдома, а саме, через 30 днів з дня початку надання соціальної послуги догляду вдома. Надалі повторне визначення індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги здійснюється один раз на рік

Результативність:

Згідно проведеного опитування, в тому числі і телефонного, 100% опитаних підопічних задоволені соціальною послугою догляду вдома, що відображається покращенням емоційного, психологічного, фізичного стану отримувачів соціальної послуги. Письмових скарг із сторони підопічних не було.

Своєчасність:

У відділенні соціальної допомоги вдома відповідно до термінів виконується: прийняття рішення щодо надання соціальної послуги догляду вдома, визначення індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги, підготовка індивідуального плану надання соціальної послуги догляду вдома у встановлений строк.

Договори, щодо надання соціальної послуги догляду вдома підписані у двосторонньому порядку.

Під час перевірок роботи надавачів соціальних послуг спеціалістами Центру порушень в обслуговуванні не виявлено. Надання соціальних послуг відбувається у строки та терміни, зазначені у договорі 100%

Доступність та відкритість:

Центр знаходиться на першому поверсі в приміщенні Цуманської селищної ради. Розташування центру є вдалим, він знаходиться у центрі селища зі зручним транспортним сполученням. В приміщенні установи та старостинських округах громади наявні оформленні стенди  з інформацією про порядок надання, умови та зміст соціальних послуг.

Повага до отримувача соціальної послуги:

Під час проведення внутрішнього моніторингу та згідно проведених опитувань, в т.ч. і по телефону, отримувачі соціальної послуги догляду вдома задоволені роботою соціальних робітників. Отримані схвальні відгуки за якісну роботу надавачів послуг.

За результатами перевірок роботи надавачів соціальних послуг відмічено, що скарг від отримувачів соціальних послуг не надходило (100%)

Професійність:

           Штатний розпис центру сформовано відповідно до вимог чинного законодавства з урахуванням спеціалізації.

         На всіх працівників  центру розроблені посадові інструкції,  з якими вони ознайомлені та один екземпляр знаходиться в них.

         При прийнятті на роботу нового працівника, а саме соціального робітника, він попередньо проходить стажування із більш досвідченим працівником. А також з новоприйнятим працівником проводиться навчання  щодо основних навичок “соціальної роботи”, специфіки роботи з пристарілими громадянами, принципи роботи з документацією.

Посадові інструкції затверджені згідно Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників "Випуск 80" "Соціальні послуги"

Всі працівники відділення соціальної допомоги вдома ознайомлені з посадовими інструкціями та з правилами внутрішнього трудового розпорядку для працівників Центру надання соціальних послуг.

Щороку надавачі соціальних послуг проходять медогляд.

Всі соціальні робітники, які надають соціальну послугу догляду вдома, забезпечені засобами індивідуального захисту: антисептики - 100%, захисні маски - 100%, гумові рукавички - 100%,).

Від отримувачів соціальних послуг письмових скарг не надходило.

Всі дані від громадян про отримання соціальної послуги догляду вдома показують, що вони задоволені на 100%.

Комісія працювала поетапно: збиралися дані та показники щодо надання соціальних послуг установою, проведено опитування та анкетування отримувачів соціальних послуг, проаналізовано отримані дані.

За результатами були визначені заходи для покращення стану надання соціальних послуг.

Оцінка якості соціальної послуги догляду вдома в цілому

Показники

Статус

Рекомендації по роботі відділення соціальної допомоги вдома

Кількісні

«добре»

Продовжувати роботу з відділенням соціальної допомоги вдома

Якісні

«добре»

Узагальнений

«добре»

Згідно шкали оцінки якісних та кількісних показників соціальної послуги догляду вдома показники відповідають встановленому рівню - "Добре".

Одним із заходів проведення оцінки якості соціальної послуги є само- оцінювання працівників суб’єкту надання соціальних послуг. Проведено анкетування 11 соціальних робітників.

 

РЕЗУЛЬТАТИ

анкетування  надавачів соціальної послуги догляду вдома

(соціальних робітників)

Фото без опису

    Висновок: Усі  соціальних робітники -   жінки (100%).  Переважний вік -  від 30 до 40 років(5,9%), 41 до 50 років (41,2%), від 51 до 60 років (52,9%).

 

      3. Рівень освіти

Неповна середня

0

Середня спеціальна

0

середня

16 (94,1%)

Вища

1(5,9%)

Професійно-технічна

0

 

0

Таким чином,  переважна більшість опитаних соціальних робітників мають повну загальну середню освіту, один робітник має вищу освіту.


Фото без опису

Серед опитаних  соціальних робітників більше 10 років стажу мають 12 соціальних робітників ( 70,6%),  що свідчить про високий рівень якості надання соціальних послуг та позитивний психологічний клімат у колективі.

 

     5. Оцініть рівень матеріального забезпечення Вашої сім’ї

низький

 1 (5,8%)

нижче середнього

 2(11,8%)

середній

 14 (82,4%)

високий

 0 (0%)

 

Таким чином, рівень матеріального забезпечення сім’ї,  на думку соціальних робітників переважно середній.

6. Чому Ви обрали  професію соціального робітника?

Хочу допомагати людям

 11 (64,7%)

Не було іншого вибору

 6 (35,3%)

Можна непогано  заробити

 0 (0%)

  

Отже, переважна більшість (64,7%) соціальних робітників обрала свою професію свідомо, маючи на меті допомагати людям, а  35,3 %  – не було іншого вибору.

7. Що з переліченого Вам подобається в своїй роботі?

 

Можливість спілкування з різними людьми

 14(82,4%)

Можливість вільно планувати свій робочий час

1 (5,8%)

Можливість вирішення особистих проблем в робочий час

 0 (0%)

Ця робота нескладна

 1 (5,8%)

 

Таким чином, більшості подобається в роботі можливість спілкування з різними людьми, нескладність роботи. Це свідчить про відповідність психологічного настрою працівника обраній професії, адже одна із основних потреб наших підопічних – це можливість спілкування.

 

      8. Чи вважаєте ви, що могли б працювати краще?

Так

 3 (17,6%)

Ні

 11 (64,7%)

Не знаю

 3(17,6%)

        Таким чином 64,6% оцінили ефективність своєї роботи, вважаючи, що не можуть працювати краще.

9. Що негативно впливає на ефективність Вашої роботи?  

Підопічні проживають у різних частинах села, далеко один від одного

15(88,2%)

Психологічна несумісність із завідувачем  відділенням

0

Психологічна несумісність з деякими підопічними

1 (5,8%)

Часта зміна підопічних

0

Проблеми зі здоров'ям

1 (5,8%)

Сімейні проблеми

0

      

Отже, на ефективність роботи найбільше впливає некомпактне проживання підопічних, які проживають далеко один від одного (88,2%).  Необхідно більше уваги приділяти більш ретельному проходженню щорічного медичного огляду та психологічній підготовці працівників.

   

10. Назвіть труднощі, з якими доводиться стикатися в роботі?

Відсутність спецодягу

1  (5,8%)

Важка фізична праця

0  (%)

Недостатнє транспортне сполучення

9   (52,9%)

Часті психологічні навантаження

1    (5,8%)

Встановлення доброзичливих відносин з колегами

0   (0%)

Не компактність проживання підопічних

6  (35,3%)

 

  Основні труднощі з якими стикаються соціальні робітники  - це недостатнє транспортне сполучення та не компактність проживання підопічних. Особливо у сільській місцевості, де в деяких селах відсутнє транспортне сполучення.

11. Яким чином Ви добираєтеся до підопічних найчастіше?

Пішки

Велосипедом

5 (29,4%)

12 (70,6%)

   

    Таким чином,  70,6% соціальних робітників добираються до  отримувачів велосипедами, з них  29,4 % ходять пішки бо не мають потреби або не вміють користуватись велосипедами.

 

12. Чи вважаєте Ви за необхідне підвищувати свій професійний рівень. 

так

ні

11 (64,7%)

6 (35,3%)

    Отже,  більшість 64,7% соціальних робітників вважають за необхідне підвищувати свій професійний рівень, що свідчить про бажання працівників надавати більш якісні послуги, удосконалюватися професійно, 35,3% – вважають свій професійний рівень  - достатнім.

 

Заплановані заходи для покращення соціальної допомоги вдома центру надання соціальних послуг:

       підвищувати рівень кваліфікації соціальних робітників за допомогою навчальних семінарів;

       в межах фінансової можливості сприяти зміцненню матеріально технічної бази відділення соціальної допомоги вдома в частині забезпечення соціальних робітників спецодягом та засобами захисту;

       продовжувати роботу щодо виявлення одиноких громадян та осіб з обмеженими фізичними можливостями з метою надання їм необхідної допомоги;

своєчасно проводити аналіз та обробку індивідуальних планів надання соціальної послуги, та інших необхідних форм та забезпечувати оформлення документації відповідно до вимог законодавства;

проводити відповідну роботу, спрямовану на своєчасність та результативність розгляду скарг і звернень отримувачів соціальних послуг;

переглядати дати та особові справи громадян, які перебувають на обслуговуванні у відділенні та проводити повторне визначення індивідуальних потреб один раз на рік;

 

Директор Центру                                                     Тетяна ГРИЦАЙ


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь