Пояснювальна записка до проекту рішення селищної ради „Про бюджет Цуманської селищної територіальної громади на 2021 рік”
Пояснювальна записка до проекту рішення селищної ради
„Про бюджет Цуманської селищної територіальної громади на 2021 рік”
Проєкт рішення селищної ради «Про бюджет Цуманської селищної територіальної громади на 2021 рік» підготовлено відповідно до положень Бюджетного кодексу України з урахуванням змін, запропонованих Законом 4100-д, проєкту Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік», поданому Кабінетом Міністрів України до Верховної Ради України на друге читання, основних макропоказників економічного і соціального розвитку України на 2021-2023 роки, схвалених постановою Кабінету Міністрів України від 29 липня 2020 року № 671, особливостей складання розрахунків до проєктів бюджетів на 2021 рік, повідомлених листом Міністерства фінансів України від 14 серпня 2020 року № 05110-14-6/25094 та врахована інформація, надіслана листом Міністерства фінансів України від 28 листопада 2020 року № 05110-14- 6/36573 «Про схвалення Кабінетом Міністрів України проекту державного бюджету на 2021 рік, підготовленого до другого читання». Проєкт рішення сформовано з урахуванням Типової форми рішення про місцевий бюджет, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 03.08.2018 № 668 зі змінами, та підходів щодо кодування бюджетних програм, визначених наказом Міністерства фінансів України від 20.09.2017 № 793 зі змінами.
Соціально-економічний стан громади та хід виконання бюджету у поточному році
Діяльність територіальної громади у 2020 році була направлена на запровадження принципів прозорості та відкритості в управлінні, посилення позитивних тенденцій в усіх сферах, здійснення модернізації інфраструктури та запровадження заходів з енергозбереження, проведення заходів підтримки мало захищених верств населення.
Завдяки державній підтримці, додатковим бюджетним надходженням вдалося реалізувати важливі проекти, спрямовані на покращення надання послуг населенню.
Основними видами промислової продукції, що виробляються в територіальній громаді є паркет, шпон, пиломатеріали.
Середньомісячна номінальна заробітна плата штатного працівника у січні-жовтні 2020 року становила 8 872 грн. (в Україні - 11 199 грн.), що на 5,2 відсотка більше, ніж у відповідному періоді 2019 року. Індекс реальної заробітної плати у січні-жовтні 2020 року порівняно з відповідним періодом 2019 року становив 101,8 відсотка (в Україні - 106,6 відсотка).
В умовах дії карантинних заходів та обмеження економічної активності суб'єктів господарювання всіх форм власності , пов'язаних з поширенням коронавірусної хвороби, за 10 місяців 2020 року до загального фонду бюджету громади при уточненому призначенні на звітний період 71415381 грн. фактично надійшло доходів на суму 72148399 грн. ( 101,03%), з них власних доходів при призначенні 22629400 грн. надійшло 23362418 грн. ( 103,24 %). Планові показники податкових надходжень загального фонду виконані на 103,33 % - надійшло 23149889 грн. та неподаткових надходжень на 87,58% - надійшло 197058 грн., з них по основних бюджетоутворюючих платежах:
- податок та збір на доходи фізичних осіб - надійшло 15938825 грн. виконання запланованих обсягів склало 101,30 %;
- рентна плата за спеціальне використання лісових ресурсів- надійшло 796293 грн. виконання запланованих обсягів склало 117,46 %;
- внутрішні податки на товари та послуги (акцизний податок) – надійшло 469242 грн. виконання запланованих обсягів склало 97,15%;
- єдиний податок – надійшло 4076378 грн. та виконання запланованих обсягів склало 114,57 %;
- податок на майно – надійшло 1835112,58 грн. та виконання запланованих обсягів склало 95,98% .
Надійшло офіційних трансфертів на суму 48785981 грн., або 100 % до затвердженого плану на звітний період, з них:
- дотацій і субвенцій з державного бюджету - 44295900 грн., зокрема:
- базової дотації – 8138000 грн.;
- медичної субвенції - 2275200 грн.;
- освітньої субвенції – 33882700 грн.;
- дотацій і субвенцій з місцевих бюджетів - 4490081 грн.
До спеціального фонду бюджету при уточненому річному призначенні 2365500 грн. та на 10 місяців 1971250 грн. фактично зараховано власних доходів на суму 572551 грн. (29,05 %). Зокрема, надійшло:
- плати за послуги, що надаються бюджетними установами згідно з їх основною діяльністю – 490991 грн.;
- плати за оренду майна бюджетних установ - 27704 грн.;
- надходження бюджетних установ від реалізації в установленому порядку майна (крім нерухомого майна) - 5149 грн.;
- екологічного податку – 5716 грн.,;
- грошових стягнень за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності - 23595 грн.,
- цільові фонди - 7475 грн.
Уточнене призначення по видатках загального фонду бюджету громади за 10 місяців 2020 року затверджене в обсязі 76717517 грн. Всього проведено касових видатків за вказаний період на суму 68799968 грн., або 89,71 відсотків до планових призначень.
Уточнене призначення по видатках спеціального фонду бюджету територіальної громади на 10 місяців 2020 року затверджене в обсязі 6003199 грн. Всього проведено касових видатків за вказаний період на суму 4359277 грн.
Незважаючи на вплив негативних факторів на наповнення бюджету громади, зберігається тенденція виконання планових показників надходжень до бюджету територіальної громади (виконання за перше півріччя становило 105,32 відсотків, за 9 місяців – 99,44 відсотків, очікуване за рік - 100 відсотків), найбільший спад надходжень спостерігався саме у другому кварталі цього року, що співпадає з періодом дії жорстких карантинних обмежень. Незважаючи на проблеми у забезпеченні надходжень до бюджету у поточному році забезпечено стабільну роботу установ та організацій бюджетної сфери громади, немає заборгованості по оплаті праці та енергоносіях, здійснено соціально важливі видатки, проведено ремонти вуличного покриття, ремонти вуличного освітлення інші заходи по благоустрою території громади.
По бюджету громади на 01 листопада 2020 року розподілено вільних залишків бюджетних коштів в сумі 6037273 грн.
Прогноз бюджету Цуманської селищної територіальної громади на 2022-2023 роки
Процес складання прогнозу місцевого бюджету на два наступні за звітним періоди регламентовано абзацом четвертим підпункту 2 пункту 49 розділу 4 «Прикінцеві та перехідні положення» Бюджетного кодексу України.
Прогноз місцевого бюджету – документ, що визначає прогнозні показники фінансових ресурсів місцевого бюджету на два наступні за плановим бюджетні періоди для забезпечення завдань і функцій, які здійснюються органом місцевого самоврядування і є орієнтиром бюджетної політики адміністративно-територіальної одиниці у середньостроковому періоді для збалансування напрямів політики розвитку з бюджетними можливостями.
Подається прогноз до відповідних місцевих рад разом з проектом рішення про місцевий бюджет, уточнюється на підставі схваленого Кабінетом Міністрів України прогнозу Державного бюджету України на наступні за плановим два бюджетні періоди і прийнятого рішення про місцевий бюджет.
Середньострокове бюджетне планування на два наступні за звітним періоди застосовуються з 1 січня 2020 року.
При формуванні бюджетів на 2021 рік місцеві фінансові органи, як і Міністерство фінансів України, мали перейти до середньострокового бюджетного планування та складати прогноз місцевого бюджету.
Однак Законом України від 13.04.2020 № 553-ІХ визначено, що тимчасово, до 1 січня 2021 року, норми частини першої статті 75 щодо прогнозів місцевих бюджетів та статті 75-1 цього Кодексу не застосовуються у зв’язку з складною фінансовою ситуацією, спричиненою розповсюдженням короновірусної інфекції СОVIД-19.
Відповідно до особливостей складання розрахунків до проєктів бюджетів 4 на 2021 рік, повідомлених листом Міністерства фінансів України від 14 серпня 2020 року № 05110-14-6/25094, бюджетна політика у середньостроковій перспективі залежатиме від подолання наслідків поширення гострої респіраторної хвороби СОVIД-19, спричиненої короновірусом у світі та Україні.
Після зниження темпів зростання ВВП у 2020 році на 4,8 відсотка, починаючи з 2021 року очікується повернення економіки до траєкторії зростання. За базовим сценарієм прогноз Основних макропоказників економічного і соціального розвитку України на 2021-2023 роки, схвалений постановою Кабінету Міністрів України від 29.07.2020 № 671, прогнозує зростання ВВП у 2021-2023 році в середньому на рівні 4,5 відсотка. Застосування заходів, спрямованих на подолання негативних явищ в економіці, пов'язаних з пандемією, дещо пришвидшить цінову динаміку у 2021 році (до 7,3 відсотка), але надалі інфляція буде поступово уповільнюватись до 5,3 відсотка (на кінець 2023 року).
Ці процеси визначатимуть динаміку середньомісячної заробітної плати, яка зростатиме у реальному вимірі у середньому на 7,7 відсотка щорічно на фоні зниження безробіття (з 9,2 відсотка у 2021 році до 8 відсотків у 2023 році). Враховуючи значну частку трансфертів в селищному бюджеті, індикативні показники доходів та витрат бюджету громади на середньостроковий період можуть бути розраховані лише після здійснення розрахунків міжбюджетних трансфертів на 2022-2023 роки на державному та обласному рівнях.
Бюджетна і податкова політика у середньостроковій перспективі має бути спрямована на вирішення наступних основних завдань:
підвищення фінансової спроможності бюджету та забезпечення на цій основі підвищення рівня життя мешканців громади і економічного розвитку громади;
мінімізації ухилення від сплати податків, в тому числі за рахунок збільшення ролі органів місцевого самоврядування у контролі за дотриманням законодавства про працю суб’єктами господарювання та недопущення зростання недоїмки до місцевих бюджетів;
забезпечення у ході затвердження та виконання бюджету збалансованої бюджетної політики, концентрації фінансових ресурсів на пріоритетних напрямах розвитку громади, урахування в показниках бюджету у повному обсязі потреби в коштах для здійснення соціальних виплат та розрахунків за енергоносії, недопущення утворення бюджетної заборгованості за основними соціальними виплатами та витратами на оплату спожитих енергоносіїв та комунальних послуг;
підвищення ефективності здійснення видатків бюджету шляхом забезпечення дотримання вимог чинного бюджетного законодавства учасниками бюджетного процесу на всіх його стадіях, посилення фінансової дисципліни при використанні коштів бюджету, збільшення прозорості формування та виконання бюджету, проведення постійного моніторингу показників ефективності витрат, кількісних та якісних показників здійснення видатків бюджету.
Разом з тим, надзвичайно важливим у цьому періоді має стати збільшення інвестиційної складової бюджету, підтримка економічного зростання, оновлення закладів бюджетної сфери та соціальної інфраструктури, стимулювання переходу до інноваційно-інвестиційної моделі розвитку, реалізація державних структурних реформ у бюджетній сфері та економіці, зокрема, у медицині, освіті, житлово-комунальному господарстві.
Міжбюджетні відносини на 2021 рік
Загальний обсяг фінансового ресурсу, що передається бюджету територіальної громади у вигляді міжбюджетних трансфертів з державного та місцевого (обласного) бюджетів, у 2021 році складе 101715833 грн.
Загальний обсяг фінансових ресурсів селищного бюджету з урахуванням трансфертів з державного бюджету та власних доходів складе у 2021 році 137127773 грн.
У доходах бюджету враховані наступні види міжбюджетних трансфертів з державного бюджету:
- базова дотація - 21675700 грн.;
- освітня субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам – 76627700 грн.
З урахуванням нерозподіленої при затвердженні державного бюджету значної частини трансфертів, очікується, що фінансові ресурси, які передаються з державного бюджету місцевим бюджетам області, у ході виконання державного бюджету на 2021 рік будуть збільшуватись.
Враховано також міжбюджетні трансферти з місцевого (обласного) бюджету, а саме:
- дотація з місцевого бюджету на здійснення переданих з державного бюджету видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров’я за рахунок відповідної додаткової дотації з державного бюджету - 3212090 грн.;
- субвенція з місцевого бюджету на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету - 200393 грн.
Для обрахунку обсягів базової та реверсної дотації на 2021 рік Мінфіном використовувались офіційні дані звітності Державної служби статистики України щодо наявного населення станом на 01.01.2020 року та Державної казначейської служби України – про фактичні надходження податку на доходи фізичних осіб за 2019 рік.
Основні умови використання у місцевих бюджетах коштів цільових субвенцій з державного бюджету залишаються у 2021 році у більшості незмінними.
Обсяг освітньої субвенції для місцевих бюджетів визначено на основі формули, виходячи з розрахункової кількості ставок педагогічних працівників, визначеної на підставі навчального навантаження та нормативної наповнюваності класів, а також середньої заробітної плати вчителя. Кошти освітньої субвенції в сумі 76627700 грн. будуть спрямовані виключно на оплату праці з нарахуваннями педагогічних працівників загальноосвітніх навчальних закладів.
Крім того, в бюджеті територіальної громади враховано додаткову дотацію з місцевого (обласного) бюджету на фінансування переданих з державного бюджету видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров'я в сумі 3212090 грн. та субвенцію з місцевого (обласного) бюджету на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету в сумі 200393 грн.
Згідно з вимогами Бюджетного кодексу України, додаткова дотація на здійснення переданих з державного бюджету видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров'я спрямовується на видатки навчальних закладів, крім видатків на оплату праці з нарахуваннями педагогічних працівників, та видатки закладів охорони здоров’я з оплати комунальних послуг і енергоносіїв.
Доходи бюджету селищної територіальної громади на 2021 рік
В основу формування обсягів доходів і видатків бюджету Цуманської селищної територіальної громади на 2021 рік покладено вимоги положень Конституції України, Податкового кодексу України, Бюджетного кодексу України, інших законодавчих актів, що стосуються місцевих бюджетів та міжбюджетних відносин, з урахуванням поточної економічної ситуації, що склалася внаслідок поширення гострої респіраторної хвороби СОVIД-19, спричиненої коронавірусом, тенденцій надходжень платежів у минулих роках, оцінки виконання бюджету у 2020 році. У розрахунках враховано зміни до бюджетного та податкового законодавства, які наберуть чинності з 1 січня 2021 року, а саме:
з 01 січня 2021 року згідно Закону України від 20.09.2019 року № 132-IX «Про внесення змін в деякі законодавчі акти України стосовно стимулювання інвестиційної діяльності в Україні» відмінено перерахування до місцевих бюджетів коштів пайової участі для створення і розвитку інфраструктури».
На 2021 рік дохідна частина бюджету селищної територіальної громади сформована в загальній сумі 138117773 грн., у тому числі 137127773 грн. складають доходи загального фонду та 990000 грн. – спеціального фонду. Власні доходи загального фонду складають 35411890 грн., з них планові показники податкових надходжень - 35131890 грн., неподаткових надходжень - 280000 грн.
У структурі доходів загального фонду 63,9 відсотка припадає на податок та збір на доходи фізичних осіб, обсяг якого прогнозується у сумі 23470000 грн. Місцеві податки складають 26,02 відсотка, а саме 9085490 грн. Це найбільш бюджетоутворюючі складові. Питома вага кожного з решти платежів загального фонду складає менше 5 відсотків. За рахунок очікуваного зростання оплати праці найманих працівників бюджетної сфери та приватного сектору економіки, легалізації заробітної плати, ріст податку на доходи фізичних осіб на 2021 рік заплановано на 11,0 відсотка до фактичного показника надходжень за 2020 рік. При прогнозуванні податку на доходи фізичних осіб враховано збільшення розміру мінімальної заробітної плати, збереження основної ставки оподаткування доходів фізичних осіб в розмірі 18 відсотків та 7 податкової соціальної пільги на рівні 50 відсотків прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Надходження рентної плати та плати за використання інших природних ресурсів визначено на рівні надходжень у сумі 1536400 грн.
Надходження до бюджету внутрішніх податків на товари та послуги (акцизний податок з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів) прогнозуються з урахуванням збільшення кількості платників у 2021 році в сумі 690000 грн.
До бюджету очікується надходження податку на майно в сумі 2941900 грн. ( з них: плати за землю - 2484000 грн., податку на нерухоме майно - 4579 00 грн.). Прогнозні обсяги орендної плати за землю визначені на основі діючих договорів оренди та фактичного надходження у 2020 році. Транспортний податок з юридичних осіб запланований в сумі 68 000 грн.
Розрахунок надходжень єдиного податку проведено на основі динаміки надходжень за попередні роки і прогнозна сума цього податку у 2021 році становить 6143590 грн. В загальному обсязі податкових надходжень прогноз доходів єдиного податку складає 17,6 відсотка.
Прогнозні показники плати за надання інших адміністративних послуг затверджено в сумі 10 000 грн.
Обсяг доходів спеціального фонду затверджено в сумі 990 000 грн., з них власні надходження бюджетних установ становитимуть 990 000 грн.(плата за послуги, що надаються бюджетними установами згідно з їх основною діяльністю – 880 000 грн., плата за оренду майна бюджетних установ – 70 000 грн.), інші джерела власних надходжень – 40 000 грн.
Видатки бюджету селищної територіальної громади на 2021 рік
Проєкт бюджету громади на 2021 рік складено з урахуванням вимог програмно-цільового бюджетування на підставі поданих бюджетних запитів та розрахунків.
Загальний обсяг видатків бюджету становитиме 138117773 грн., в тому числі видатки загального фонду – 137127773 грн, спеціального фонду – 990000 грн.
Фонд оплати праці працівників установ і закладів бюджетних галузей за загальним фондом враховує виплати за посадовими окладами, доплати і надбавки обов'язкового характеру, матеріальну допомогу на оздоровлення окремим категоріям працюючих у бюджетній сфері, інші виплати, передбачені чинним законодавством.
При здійсненні розрахунків витрат на заробітну плату працівників установ, що утримуються за рахунок коштів бюджету, враховано розмір мінімальної заробітної плати, який з 1 січня 2021 року має становити 6 000 гривень на місяць, з 1 грудня 2021 року - 6 500 гривень на місяць та посадового окладу працівника І тарифного розряду Єдиної тарифної сітки з 1 січня 2021 року 2 270 грн.
Ріст середньозваженої мінімальної заробітної плати у 2021 році складе 25 відсотків.
При формуванні окремих видатків соціального характеру враховано прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць у розмірі з 1 січня 2021 року - 2189 гривень, з 1 липня - 2294 гривні, з 1 грудня - 2393 гривні. При формуванні проєкту бюджету видатки на оплату енергоносіїв і комунальних послуг розраховані з урахуванням очікуваного споживання до кінця 2020 року, діючих цін і тарифів, особливостей кожного закладу, у тому числі і щодо проведених заходів з енергозбереження. У середньому видатки з бюджету на оплату енергоносіїв і комунальних послуг заплановані на рівні витрат, врахованих у бюджеті поточного року з урахуванням росту цін. Витрати на поточне утримання установ передбачені виходячи з обмежених фінансових ресурсів селищного бюджету та з врахуванням потреби забезпечення належного рівня роботи бюджетних закладів та здійснення ними відповідних суспільних функцій.
У межах наявного ресурсу бюджету у видатковій частині на 2021 рік враховано 655000 грн. на реалізацію місцевих програм.
Відповідно до статті 23 Бюджетного кодексу України надано право апарату селищної ради за погодженням з постійною комісією з питань планування, бюджету, фінансів, економічного розвитку, підприємництва та комунального майна перерозподіляти видатки загального та спеціального фонду, визначені головному розпоряднику коштів бюджету об’єднаної територіальної громади цим рішенням, без зміни загального обсягу бюджетних призначень головного розпорядника коштів бюджету селищної територіальної громади, в тому числі у частині перерозподілу:
1) видатків між бюджетними програмами, в тому числі між витратами загального фонду та бюджету розвитку спеціального фонду бюджету селищної територіальної громади;
2) видатків у межах однієї бюджетної програми, в тому числі між витратами загального фонду та бюджету розвитку спеціального фонду бюджету селищної територіальної громади, та за економічною класифікацією видатків, з урахуванням обмежень, визначених частиною 11 статті 23 Бюджетного кодексу України;
3) коштів на реалізацію місцевих програм, що фінансуються з бюджету селищної територіальної громади;
4) об'єктів, видатки на які проводяться за рахунок коштів бюджету розвитку спеціального фонду бюджету селищної територіальної громади.
З метою зменшення тимчасових касових розривів, що виникатимуть в процесі виконання бюджету міської територіальної громади затверджено оборотний залишок бюджетних коштів бюджету селищної територіальної громади у сумі 100 000 грн. Обсяг оборотного залишку коштів не перевищує граничного розміру у 2 відсотки планових видатків загального фонду, визначеного статтею 14 Бюджетного кодексу України.
Державне управління (органи місцевого самоврядування)
У бюджеті Цуманської селищної територіальної громади на 2021 рік за бюджетною програмою „Організаційне, інформаційно-аналітичне та матеріально-технічне забезпечення діяльності обласної ради, районної ради, районної у місті ради (у разі її створення), міської, селищної, сільської рад та їх виконавчих комітетів” у загальному фонді передбачено асигнування у сумі 10727000 грн. За рахунок цих коштів утримується апарат Цуманської селищної ради. За бюджетною програмою „Керівництво і упраління у відповідній сфері у містах(місті Києві), селищах, селах, об’єднаних територіальних громадах” передбачено фінансування відокремленого структурного підрозділу Цуманської селищної ради управління фінансів – 953000 грн.
Видатки на виплату заробітної плати на 2021 рік обраховані у загальній сумі 8500 000 грн., нарахування на заробітну плату у сумі 1870000грн., що становить 100 % до потреби. У розрахунках враховано виплати за посадовими окладами, надбавки та доплати обов’язкового і стимулюючого характеру, надання матеріальної допомоги на оздоровлення, що відповідає вимогам чинного законодавства. На розрахунки за енергоносії та комунальні послуги передбачено 145000 грн., що відповідає прогнозному рівню цін і тарифів на теплопостачання, водопостачання, електроенергію. Видатки по незахищених статтях на утримання апарату селищної ради обраховані у сумі 212000 грн. (підписка періодичних видань, придбання канцтоварів, господарських товарів, конвертів, бланків, пального, виготовлення електронних ключів, заправка та ремонт картриджів, послуги зв’язку, послуги позавідомчої охорони, вивіз сміття, обслуговування програм, сайту, видатки на відрядження, інші видатки). По спеціальному фонду обсяг видатків затверджено в сумі 70 000 гривень за рахунок коштів, які надходять від оренди приміщень (на придбання канцелярських і господарських матеріалів, оплату послуг). Планом по мережі та штатах бюджетних установ по органах місцевого самоврядування штатна чисельність складає 65,0 штатних одиниць.
Освіта
По освітній галузі в бюджеті територіальної громади на 2021 рік плануються видатки у загальній сумі 116350119 грн., в тому числі у загальному фонді – 115480119 грн., спеціальному – 870000 грн., з них: - надання дошкільної освіти - 16831035 грн. (за рахунок власних джерел);
- надання загальної середньої освіти загальноосвітніми навчальними закладами – 95230984 грн., а саме: за рахунок освітньої субвенції в сумі 76627700 грн., дотації з місцевого бюджету на здійснення переданих з державного бюджету видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров’я – 3212090 грн., субвенції з місцевого бюджету на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами – 192971 грн. та власних джерел – 15198223 грн.);
- надання позашкільної освіти позашкільними закладами освіти , заходи із позашкільної роботи з дітьми – 1259500 грн.(за рахунок власних джерел);
- надання спеціальної освіти школами естетичного виховання (музичними, художніми, хореографічними, театральними, хоровими, мистецькими) – 2158600 грн. (за рахунок власних джерел);
За бюджетною програмою „Надання дошкільної освіти” видатки на виплату заробітної плати працівникам на 2021 рік обраховані у загальній сумі 11804035 грн., нарахування на заробітну плату - у сумі 2831000 грн., що становить 100 % до потреби. У розрахунках враховано видатки на оплату праці згідно штатних розписів та тарифікаційних списків установ з урахуванням підвищення мінімальної заробітної плати, надбавку педагогічним працівникам за престижність, щорічну грошову винагороду, матеріальну допомогу на оздоровлення педагогічним працівникам, матеріальну допомогу обслуговуючому персоналу.
На харчування дітей передбачено кошти у сумі 2220000 грн., в тому числі кошти загального фонду 1420000 грн. та спеціального 800 000 грн. Середні витрати на харчування 1 дитини в день визначено в розмірі 30 гривень.
Для придбання медикаментів передбачено 20 000 грн. На оплату енергоносіїв та комунальних послуг видатки враховані у повному обсязі і складають 650000 гривень. Видатки по незахищених статтях дошкільної освіти обраховані у сумі 106000 грн.
Джерелами формування спеціального фонду по дошкільних навчальних закладах є власні надходження бюджетних установ освіти в сумі 800 000 грн., які спрямовуються на придбання продуктів харчування.
Фонд оплати праці з нарахуваннями по загальноосвітніх навчальних закладах на 2021 рік обрахований в сумі 74114597 грн. Питома вага становить 82,6 відсотка до загального обсягу видатків. При розрахунку видатків на заробітну плату враховано вимоги чинного законодавства щодо оплати праці працівників закладів освіти, зокрема підвищення розміру мінімальної заробітної плати , розмір І тарифного розряду, доплати та надбавки обов’язкового характеру (вислуга років та престижність праці в розмірі до 30 відсотків), матеріальна допомога на оздоровлення педагогічним, медичним працівникам та бібліотекарям в розмірі посадового окладу, щорічна грошова винагорода, матеріальна допомога обслуговуючого персоналу.
Видатки на харчування по загальноосвітніх школах передбачені в сумі 1145000 грн. Вартість харчування на одного учня становитиме 25 гривень на день. Обсяг планових показників на оплату комунальних послуг та енергоносіїв по загальноосвітніх навчальних закладах у 2021 році становить 1695000 грн. Розрахунок проведений, виходячи із натуральних обсягів споживання енергоносіїв у 2020 році та з урахуванням прогнозованого росту цін і тарифів. Джерелами формування спеціального фонду по загальноосвітніх навчальних закладах є надходження бюджетних установ від реалізації в установленому порядку майна (крім нерухомого майна) в сумі 40 000 грн., які спрямовуються на придбання матеріалів.
За бюджетною програмою «Надання позашкільної освіти закладами позашкільної освіти» видатки на виплату заробітної плати працівникам на 2021 рік обраховані у загальній сумі 1000000 грн., нарахування на заробітну плату – в сумі 220000 грн., що становить 100 відсотків потреби. При розрахунку видатків та нарахувань на заробітну плату враховані вимоги чинного законодавства. Обсяг планових показників на оплату комунальних послуг та енергоносіїв у 2021 році становить 22500 грн. Розрахунок проведений, виходячи із натуральних обсягів споживання енергоносіїв у 2020 році та з урахуванням прогнозованого росту цін і тарифів
За бюджетною програмою «Надання спеціальної освіти мистецькими школами» видатки на заробітну плату з нарахуваннями обраховані в сумі 2102100 грн., що складає 100 відсотків до загального обсягу. Обсяг планових показників на оплату комунальних послуг та енергоносіїв по музичній школі у 2021 році становить 39000 грн. Розрахунок проведений, виходячи із натуральних обсягів споживання енергоносіїв у 2020 році та з урахуванням прогнозованого росту цін і тарифів. Джерелами формування спеціального фонду по музичній школі є власні надходження бюджетної установи освіти в сумі 30 000 грн., які спрямовуються на придбання матеріалів.
Культура і мистецтво
По галузі культури і мистецтва в бюджеті селищної територіальної громади на 2021 рік плануються видатки у загальній сумі 3637820 грн., в тому числі у загальному фонді – 3587820 грн., спеціальному – 50 000 грн., з них:
- забезпечення діяльності бібліотек – 124000 грн.;
- забезпечення діяльності музеїв і виставок – 160820 грн.;
- забезпечення діяльності палаців і будинків культури, клубів, центрів дозвілля та інших клубних закладів – 330300 грн..
Соціальний захист та соціальне забезпечення
По галузі соціального захисту і соціального забезпечення передбачаються видатки у загальній сумі 2234000 грн.
Житлово-комунальне господарство
По галузі житлово-комунального господарства передбачаються видатки у загальній сумі 500 000 грн., на фінансування Програми розвитку комунального господарства та благоустрою на території Цуманської територіальної громади на 2021 рік.
Економічна діяльність
За бюджетною програмою «Здійснення заходів із землеустрою» на реалізацію заходів, які сприятимуть раціональному використанню земель та збільшення надходжень до бюджету громади, відповідно до «Програми використання та охорони земель на території Цуманської селищної ради на 2021 рік» передбачено 50 000 гривень на роботи по виготовленню документів із землеустрою, землевпорядних та земле оціночних робіт та виготовлення технічної документації по нормативно грошовій оцінці земель.
Інша діяльність
За бюджетною програмою « Забезпечення діяльності місцевої пожежної охорони» передбачено 1721000 гривень, в тому числі на оплату праці з відрахуваннями працівників пожежної охорони 1586 000 гривень, на придбання паливно-мастильних матеріалів 100 000 гривень..
Для здійснення заходів з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій та інших непередбачених видатків в бюджеті територіальної громади сформовано резервний фонд у розмірі 50 000 грн..
Міжбюджетні трансферти
Обсяг міжбюджетних трансфертів у видатках загального фонду бюджету територіальної громади пропонується визначити у загальній сумі 197 200 гривень. Передача коштів проводитиметься відповідно до договорів про надання міжбюджетного трансферту. Районному бюджету на утримання об’єднаного трудового архіву - 95 000 грн. Бюджету Ківерцівської територіальної громади 102200 грн. для надання соціальних послуг у відділенні стаціонарного догляду для постійного проживання.
Місцеві програми
(тис.грн.)
01 Селищна рада - 655,0 грн.
Програма землеустрою 2021 рік -50,0
Програма соціального захисту населення
на 2020 рік - 100,0
Програма розвитку житлово-комунального
господарства та благоустрою по Цуманській ОТГ -500,0
на 2021р.
Програма «Сільський автобус» на 2020 рік -5,0
Начальник відділу фінансів Іванна Привиденець