Про затвердження Положення про відділ «Центр надання адміністративних послуг» виконавчого комітету Цуманської селищної ради в новій редакції
ЦУМАНСЬКА СЕЛИЩНА РАДА
КІВЕРЦІВСЬКОГО РАЙОНУ ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
СЬОМЕ СКЛИКАННЯ
РІШЕННЯ
липня 2020 року № 7
смт Цумань
Про затвердження Положення про відділ «Центр надання адміністративних послуг» виконавчого комітету Цуманської селищної ради в новій редакції
Керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», відповідно до частини 10 статті 12 Закону України «Про адміністративні послуги», постанови Кабінету Міністрів України від 20.02.2013 №118 «Про затвердження Примірного Положення про центр надання адміністративних послуг», у зв’язку з необхідністю внесення змін до тексту Положення про відділ «Центр надання адміністративних послуг» виконавчого комітету Цуманської селищної ради, селищна рада.
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Положення про відділ «Центр надання адміністративних послуг» виконавчого комітету Цуманської селищної ради в новій редакції
(Додаток №1).
2. Додаток №1 до рішення Цуманської селищної ради від 27.03.2018 № 7-1/4 «Про створення відділу «Центр надання адміністративних послуг» Цуманської селищної ради та затвердження Положення про нього» вважати таким, що втратив чинність.
3. Офіційно оприлюднити це рішення на сайті Цуманської селищної ради. 4.Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію селищної ради з питань бюджету, фінансів, планування, розвитку підприємництва, управління комунальною власністю.
Селищний голова Анатолій ДОРОШУК
до рішення селищної ради
від ___.07.2020№ _____
ПОЛОЖЕННЯ
про відділ «Центр надання адміністративних послуг»
Цуманської селищної ради
1. Відділ «Центр надання адміністративних послуг» селищної ради (далі – ЦНАП) є структурним підрозділом,що підпорядковується виконавчому комітетові селищної ради, в якому надаються адміністративні послуги згідно з визначеним Переліком за принципом «єдиного вікна».
2. Рішення щодо утворення, ліквідації або реорганізації ЦНАП приймається селищною радою (далі – Рада).
3. ЦНАП у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про адміністративні послуги», «Про звернення громадян», «Про захист персональних даних», «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», «Про службу в органах місцевого самоврядування», актами Президента України і Кабінету Міністрів України, рішеннями селищної ради та її виконавчого комітету, розпорядженнями селищного голови, цим Положенням та іншими нормативно-правовими актами.
4. Основні завдання ЦНАП:
1) організація оперативної і зручної системи надання необхідних громадянам та суб’єктам господарювання адміністративних послуг;
2) спрощення процедури отримання адміністративних послуг і поліпшення якості їх надання;
3) забезпечення інформування суб’єктів звернень про вимоги та порядок надання послуг у ЦНАП;
4) державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень відповідно до закону, тобто офіційне визнання і підтвердження фактів набуття, змін або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних записів до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно;
5) державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, тобто офіційне визнання шляхом засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, набуття або позбавлення статусу підприємця фізичної особи, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань про юридичну та фізичну особу – підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій відповідно до закону;
6) реалізація повноважень з питань реєстрації місця проживання/перебування фізичних осіб, зняття з реєстрації місця проживання/перебування фізичних осіб, формування та ведення реєстру територіальної громади;
7) організація надання суб'єктам господарювання документів дозвільного характеру;
8) проведення державної реєстрації актів цивільного стану відповідно до закону;
9) вчинення відповідно до закону нотаріальних дій, які вчиняються посадовими особами органів місцевого самоврядування у населених пунктах, де немає нотаріусів;
10) здійснення інших повноважень на основі та на виконання Конституції та законів України, актів Кабінету Міністрів України та інших нормативно-правових актів.
5. ЦНАП забезпечує надання адміністративних послуг шляхом взаємодії адміністратора із суб’єктами надання адміністративних послуг та у випадках передбачених законодавством – безпосередньо суб’єктами надання адміністративних послуг.
Перелік адміністративних послуг, які надаються через ЦНАП, визначається Радою. Він включає адміністративні послуги органів виконавчої влади, перелік яких затверджується Кабінетом Міністрів України.
До адміністративних послуг також прирівнюються надання витягів і виписок із реєстрів, довідок, копій, дублікатів документів та інші передбачені законом дії, у результаті яких суб’єкту звернення, а також об’єкту, що перебуває в його власності, володінні чи користуванні, надається або підтверджується певний юридичний статус та/або факт.
6. У ЦНАП здійснюється прийняття звітів, декларацій і письмових звернень громадян, визначених рішенням Ради.
7. Для зручності суб’єктів звернень у ЦНАП відповідно до узгоджених рішень (з визначенням графіку та інших умов) здійснюють прийом представники Пенсійного фонду України.
8. У приміщенні ЦНАП можуть надаватися супутні послуги (виготовлення копій документів, ламінування) суб’єктами господарювання, відбір яких здійснюється на конкурсній основі (критерії відбору – мінімізація матеріальних витрат і витрат часу суб’єкта звернення).
9. ЦНАП має наступну структуру: начальник відділу, 4 адміністратори, 4 спеціалісти, державний реєстратор. Завдання, права та відповідальність працівників ЦНАП визначаються відповідно до законодавства, цим Положенням та у посадових інструкціях.
10. Суб’єкт звернення для отримання адміністративної послуги в ЦНАП звертається до адміністратора або у випадках передбачених законодавством – до представника суб’єкта надання адміністративних послуг.
11. ЦНАП очолює начальник відділу, який призначається на посаду і звільняється з посади розпорядженням селищного голови в установленому законодавством порядку.
12. Основні завдання начальника відділу:
1) здійснення керівництва діяльністю ЦНАП, розподіл обов'язків між працівниками та визначення сфер їх відповідальності;
2) організація діяльності ЦНАП, у тому числі щодо взаємодії із суб’єктами надання адміністративних послуг, визначення шляхів удосконалення й підвищення ефективності роботи ЦНАП;
3) представлення ЦНАП у відносинах з іншими органами, підприємствами, установами, організаціями;
4) координація діяльності працівників ЦНАП та усіх посадових осіб, що залучаються до його роботи;
5) організація інформаційного забезпечення роботи ЦНАП, роботи із засобами масової інформації, визначення змісту та часу проведення інформаційних заходів;
6) сприяння створенню належних умов праці у ЦНАП, внесення пропозицій селищному голові та Раді щодо матеріально-технічного забезпечення ЦНАП, внесення пропозицій селищному голові щодо преміювання працівників ЦНАП;
7) організація та контроль виконання у ЦНАП Конституції та законів України, актів Президента України та Кабінету Міністрів України, інших нормативно-правових актів, рішень Ради та її виконавчого комітету, розпоряджень селищного голови;
8) виконання повноважень адміністратора ЦНАП;
9) несення персональної відповідальності за невиконання або неналежне виконання покладених на ЦНАП завдань, реалізацію його повноважень, дотримання трудової/службової дисципліни;
10) планування роботи ЦНАП, подання пропозицій до перспективних і поточних планів роботи селищному голові;
11) розроблення Положення про ЦНАП, посадових інструкцій працівників, у разі потреби – змін і доповнень до зазначених документів, подання їх на затвердження в установленому порядку;
12) звітування про проведену роботу ЦНАП у визначеному порядку;
13) забезпечення планування та проведення заходів з підвищення кваліфікації працівників відділу;
14) виконання інших повноважень, визначених цим Положенням та посадовою інструкцією, що затверджується селищним головою.
13. Державний реєстратор призначається на посаду та звільняється з посади розпорядженням селищного голови в установленому законодавством порядку.
14. Державний реєстратор має печатку та електронний цифровий підпис.
15. Основними завданнями державного реєстратора є:
1) здійснення повноважень адміністратора;
2) забезпечення прийому та видачі документів, пов’язаних з проведенням державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців;
3) забезпечення ведення Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, а також Державного реєстру речових прав на нерухоме майно;
4) здійснення державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців відповідно до законодавства;
5) внесення змін до відомостей про юридичну особу, фізичну особу-підприємця відповідно до закону;
6) надання інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відповідно до законодавства.
7) здійснення інших повноважень, визначених цим Положенням та посадовою інструкцією, що затверджується селищним головою, відповідно до законодавства.
16. Адміністратори призначаються на посаду та звільняються з посади розпорядженням селищного голови в установленому законом порядку.
Кількість адміністраторів визначається Радою.
Повноваження адміністратора можуть покладатися на начальника відділу, державних реєстраторів, інших посадових осіб відділу, які здійснюють функції з обслуговування суб’єктів звернення, зокрема прийняття документів, необхідних для надання адміністративних послуг, та видачу результатів надання адміністративних послуг у Центрі.
17. Адміністратор має іменну печатку (штамп) із зазначенням його прізвища, імені, по батькові та найменування Центру.
18. Основними завданнями адміністратора є:
1) надання суб’єктам звернень вичерпної інформації і консультацій щодо адміністративних послуг, які можна отримати в Центрі;
2) прийняття від суб’єктів звернень документів, необхідних для надання адміністративних послуг, здійснення їх реєстрації та подання документів (їх копій) відповідним суб’єктам надання адміністративних послуг;
3) видача або забезпечення надсилання через засоби поштового зв’язку суб’єктам звернень результатів надання адміністративних послуг (у тому числі рішення про відмову в задоволенні заяви суб’єкта звернення), повідомлення про можливість отримання адміністративних послуг, оформлених суб’єктами надання адміністративних послуг;
4) організаційне забезпечення надання адміністративних послуг суб’єктами їх надання;
5) здійснення контролю за додержанням суб’єктами надання адміністративних послуг термінів розгляду справ та прийняття рішень;
6) надання адміністративних послуг у випадках, передбачених законом;
7) виконання інших повноважень відповідно до посадової інструкції.
19. Адміністратор має право:
1) безоплатно одержувати від суб’єктів надання адміністративних послуг, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери їх управління, документи та інформацію, пов’язані з наданням таких послуг, в установленому законом порядку;
2) погоджувати документи (рішення) в інших державних органах та органах місцевого самоврядування, отримувати їх висновки з метою надання адміністративної послуги без залучення суб’єкта звернення з дотриманням вимог Закону України «Про захист персональних даних»;
3) інформувати начальника відділу та суб’єктів надання адміністративних послуг про порушення термінів розгляду заяв про надання адміністративних послуг, вимагати вжиття заходів для усунення виявлених порушень;
4) посвідчувати власним підписом і печаткою (штампом) копії (фотокопії) документів і виписок з них, витягів із реєстрів і баз даних, необхідних для надання адміністративної послуги;
5) порушувати клопотання перед начальником відділу щодо вжиття заходів з метою забезпечення ефективної роботи Центру.
19. Спеціалісти призначаються на посаду та звільняються з посади розпорядженням селищного голови в установленому законом порядку.
Кількість спеціалістів визначається Радою.
20. Спеціаліст має іменну печатку (штамп) із зазначенням його прізвища, імені, по батькові та найменування ЦНАП.
21. Основними завданнями спеціаліста є:
1) здійснення повноважень адміністратора;
2) надання суб’єктам звернень вичерпної інформації і консультацій щодо адміністративних послуг, які можна отримати в ЦНАП;
3) прийняття від суб’єктів звернень документів, необхідних для надання адміністративних послуг, здійснення їх реєстрації та подання документів (їх копій) відповідним суб’єктам надання адміністративних послуг;
4) видача або забезпечення надсилання через засоби поштового зв’язку суб’єктам звернень результатів надання адміністративних послуг (у тому числі рішення про відмову в задоволенні заяви суб’єкта звернення), повідомлення про можливість отримання адміністративних послуг, оформлених суб’єктами надання адміністративних послуг;
5) організаційне забезпечення надання адміністративних послуг суб’єктами їх надання;
6) здійснення контролю за додержанням суб’єктами надання адміністративних послуг термінів розгляду справ та прийняття рішень;
7) надання адміністративних послуг у випадках, передбачених законом;
8) виконання інших повноважень відповідно до посадової інструкції.
22. Спеціаліст має право:
1) безоплатно одержувати від суб’єктів надання адміністративних послуг, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери їх управління, документи та інформацію, пов’язані з наданням таких послуг, в установленому законом порядку;
2) погоджувати документи (рішення) в інших державних органах та органах місцевого самоврядування, отримувати їх висновки з метою надання адміністративної послуги без залучення суб’єкта звернення з дотриманням вимог Закону України «Про захист персональних даних»;
3) інформувати начальника ЦНАП та суб’єктів надання адміністративних послуг про порушення термінів розгляду заяв про надання адміністративних послуг, вимагати вжиття заходів для усунення виявлених порушень;
4) посвідчувати власним підписом і печаткою (штампом) копії (фотокопії) документів і виписок з них, витягів із реєстрів і баз даних, необхідних для надання адміністративної послуги;
5) порушувати клопотання перед начальником ЦНАП щодо вжиття заходів з метою забезпечення ефективної роботи ЦНАП.
23. Основними завданнями спеціаліста з питань організації розгляду звернень громадян є:
1) організація та здійснення діяльності щодо розгляду звернень громадян, відповідно до Закону України «Про звернення громадян»;
2) надання консультативної допомоги громадянам щодо порядку вирішення їх питань відповідно до діючого законодавства;
3) надання необхідної інформації для суб’єктів звернень щодо роботи ЦНАП на дошках для інформації та для офіційного веб-сайту сільської ради;
4) забезпечення ведення журналу реєстрації заяв, скарг та пропозицій громадян, що надійшли до виконавчого комітету сільської ради;
5) складання звітності за результатами розгляду звернень громадян, а також проведення аналізу та узагальнень з даного напрямку роботи;
6) виготовлення та посвідчення заповітів (крім секретних); засвідчення вірності копій (фотокопій) документів і виписок з нього; вчинення інших нотаріальних дій у населених пунктах де немає нотаріусів, а також виготовлення та посвідчення довіреностей;
7) забезпечення роботи відділу за напрямом державної реєстрації актів цивільного стану;
8) виконання інших повноважень відповідно до посадової інструкції.
24. Основними завданнями спеціаліста (з повноваженнями адміністратора) з питань реєстрації місця проживання громадян є:
1) реєстрація місця проживання/перебування фізичних осіб та зняття з реєстрації місця проживання/перебування фізичних осіб;
2) формування та ведення реєстру територіальної громади;
3) підготовка відомостей з інформацією щодо реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання/перебування фізичних осіб для передачі органам виконавчої влади у передбачених законом випадках;
4) виконання інших повноважень відповідно до посадової інструкції.
25. ЦНАП під час виконання покладених на нього завдань взаємодіє з відповідними органами виконавчої влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями.
26. З метою забезпечення зручних і доступних умов отримання послуг за рішенням Ради у громаді можуть бути створені віддалені робочі місця (далі – ВРМ), які надають адміністративні послуги відповідно до затвердженого Радою Переліку адміністративних послуг.
До надання адміністративних послуг можуть залучатися старости відповідно до законодавства.
27. Час прийому суб’єктів звернень у ЦНАП становить не менш як п’ять днів на тиждень та сім годин на день без перерви на обід і є обов’язковим для всіх адміністративних послуг, що надаються через ЦНАП.
ЦНАП не рідше ніж один день на тиждень здійснює прийом суб’єктів звернень до двадцятої години.
Конкретний графік роботи ЦНАП і його ВРМ, зокрема дні та години прийому суб’єктів звернення, визначаються Радою відповідно до законодавства.
28. Фінансування та матеріально-технічне забезпечення діяльності ЦНАП здійснюється за рахунок державного та місцевих бюджетів, а також з інших джерел дозволених законодавством.
Секретар селищної ради Тетяна ЯНУЛЬ