Про внесення змін та доповнень до Положення КУ “Центр надання соціальних послуг” Цуманської селищної ради
ЦУМАНСЬКА СЕЛИЩНА РАДА
ВОСЬМЕ СКЛИКАННЯ
РІШЕННЯ (ПРОЄКТ)
_______2024 року смт Цумань №_____
Про внесення змін та доповнень до Положення
КУ “Центр надання соціальних послуг”
Цуманської селищної ради
Відповідно до статті 26 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, Закону України “Про соціальні послуги”, постанови Кабінету Міністрів від 03.03.2020р. № 177 “Деякі питання діяльності центрів надання соціальних послуг”, з метою розвитку системи надання соціальних послуг жителям Цуманської селищної ради, селищна рада
ВИРІШИЛА:
- Внести зміни та доповнення до Положення про Комунальну установу “Центр надання соціальних послуг” Цуманської селищної ради, затвердженого рішенням Цуманської селищної ради від 09 грудня 2021 року № 11/8, виклавши його в новій редакції (додається).
- Визнати таким, що втратило чинність рішення Цуманської селищної ради від 09 грудня 2021 року №11/8 “Про внесення змін до Положення Комунальної установи “Центр надання соціальних послуг” Цуманської селищної ради”.
- Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію з питань бюджету, фінансів, планування, соціально-економічного розвитку, інвестицій, та міжнародного співробітництва.
Селищний голова Анатолій ДОРОШУК
Додаток
до рішенням Цуманської
селищної ради від
грудня 2024 року № _____
ПОЛОЖЕННЯ
ПРО ЦЕНТР НАДАННЯ СОЦІАЛЬНИХ ПОСЛУГ
ЦУМАНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ
смт Цумань – 2024 рік
1. Загальна частина.
1.1. Центр надання соціальних послуг Цуманської селищної ради (далі –«Центр») є комунальною установою Цуманської селищної ради, створений для надання соціальних послуг особам, які перебувають у складних життєвих обставин, з метою подолання або мінімізації цих обставин.
Діяльність Центру має відповідати критеріям діяльності суб’єктів, що надають соціальні послуги, встановленим Кабінетом Міністрів України.
Повна назва: Центр надання соціальних послуг Цуманської селищної ради.
Скорочена назва: ЦНСП Цуманської селищної ради.
Організаційно-правова форма: комунальна установа.
Засновником Центру та вищим органом управління є Цуманська селищна рада (код ЄДРПОУ 04333885).
1.2. Центр у своїй діяльності керується Конституцією України, Законом України «Про соціальні послуги», Конвенцією про права людини, Конвенцією про права осіб з інвалідністю, іншими законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, актами Кабінету Міністрів України, міністерств, інших органів державної влади, актами структурного підрозділу з питань соціального захисту населення Волинської обласної держадміністрації, Цуманської селищної ради, її виконавчих органів та селищного голови, іншими нормативно-правовими актами та даним Положенням.
1.3. Основною метою діяльності Центру є сприяння у розв’язанні проблемних питань і надання соціальних послуг громадянам України, іноземцям та особам без громадянства, які проживають на території Цуманської селищної ради на законних підставах, та які перебувають у складних життєвих обставинах й потребують сторонньої допомоги.
1.4. Основними принципами діяльності Центру є гуманізм, забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, повага до честі та гідності, толерантності, законність, соціальна справедливість, доступність та відкритість, неупередженність та безпечність, добровільність, індивідуальний підхід, комплексність, конфіденційність, максимальна ефективність та прозорість використання надавачами соціальних послуг бюджетних та інших коштів, забезпечення високого рівня якості соціальних послуг.
1.5. Для забезпечення реалізації соціальної політики щодо надання соціальних послуг Центр взаємодіє зі структурними підрозділами Цуманської селищної ради, підприємствами, установами та організаціями всіх форм власності.
1.6. Центр є юридичною особою, яка має печатку, штамп, ідентифікаційний номер та може мати самостійний баланс, рахунок у державному казначействі, в установі банку. Центр обслуговується через бухгалтерію Цуманської селищної ради.
1.7. Положення про Центр, його структура, кошторис, штатний розпис затверджується рішенням сесії Цуманської селищної ради.
1.8. Центр утримується за рахунок коштів, які відповідно до Бюджетного кодексу України виділяються Цуманською селищною радою на соціальний захист населення та соціальне забезпечення, інших надходжень, у тому числі від діяльності його структурних підрозділів, від надання платних соціальних послуг, а також благодійних коштів громадян, підприємств, установ та організацій, інших джерел, не заборонених законодавством.
1.9. Для надання соціальних послуг Центр має право залучати на договірних засадах інші підприємства, установи, організації та фізичних осіб, зокрема, волонтерів.
1.10. Центр має право в установленому порядку отримувати гуманітарну та благодійну допомогу, в тому числі з-за кордону, яка використовується для надання допомоги громадянам та поліпшення матеріально-технічної бази Центру.
1.11. Перевірка роботи та контроль за організацією діяльності, пов'язаної із наданням соціальних послуг, структурних підрозділів Центру, ревізія його фінансово-господарської діяльності проводяться відповідно до законодавства України.
1.12. Місцезнаходження Центру: 45233, Волинська область, Луцький район, смт Цумань, вулиця Грушевського, будинок 2.
2. Завдання, права та обов’язки Центру
2.1. Основними завданнями Центру є:
- виявлення осіб/сімей, які належать до вразливих груп населення та/або перебувають у складних життєвих обставинах, і ведення обліку таких осіб/сімей;
- проведення оцінювання потреб особи/сім’ї у соціальних послугах;
- надання соціальних послуг відповідно до державних стандартів соціальних послуг;
- надання допомоги отримувачам соціальних послуг у розв’язанні їхніх соціально-побутових проблем;
- забезпечення соціального супроводження прийомних сімей і дитячих будинків сімейного типу;
- забезпечення соціального патронажу осіб, які відбули покарання у виді обмеження волі на певний строк, а також звільнених від подальшого відбування таких покарань на підставах, передбачених законом;
- проведення моніторингу та оцінювання якості наданих соціальних послуг;
- створення умов для навчання та підвищення кваліфікації працівників, які надають соціальні послуги;
- взаємодія з іншими суб’єктамисисткми надання соціальних послуг, а також з органами, установами, закладами, фізичними особами - підприємствами, які в межах компетенції на території надють допомогу вразливим групам населення та особам/сім’ям, які перебувають у складних життєвих обставинах, та/або здійснюють їх захист;
- інформування населення та отримувачів соціальних послуг індивідуально про перелік, обсяг та зміст соціальних послуг, які він надає, умови та порядок їх отримання;
- внесення відомостей про отримувачів соціальних послуг до Реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг;
- забезпечення захисту персональних даних отримувачів соціальних послуг відповідно до Закону України “Про захист персональних даних”
2.3. Для забезпечення виконання основних завдань Центр має право:
- самостійно визначати форми та методи роботи;
- подавати до органів державної влади та органів місцевого самоврядування запити на інформацію, необхідну для організації надання соціальних послуг;
- залучати на договірній основі підприємства, установи, організації, фізичних осіб, волонтерів до надання соціальних послуг у підрозділах Центру;
- залучати грошові кошти та інші ресурси (людські, матеріальні, інформаційні тощо), необхідні для надання соціальних послуг;
- користуватись іншими правами, що визначені законодавством України.
2.4. Центр зобов’язаний:
- забезпечувати найкращі інтереси отримувачів соціальних послуг під час надання таких послуг;
- забезпечувати навчання та підвищення кваліфікації працівників, які надають соціальні послуги;
- взаємодіяти з іншими суб’єктами системи надання соціальних послуг, а також з органами, установами, закладами, фізичними особами - підприємцями, які в межах своєї компетенції надають на території територіальної громади допомогу вразливим групам населення та особам/сім’ям, які перебувають у складних життєвих обставинах, та/або здійснюють їх захист;
- інформувати населення та кожного отримувача соціальних послуг про перелік соціальних послуг, які вони надають, зміст та обсяги таких послуг, умови і порядок їх отримання у формі, доступній для сприйняття особами з будь-яким видом порушення здоров’я;
- надавати допомогу отримувачам соціальних послуг у вирішенні їхніх соціально-побутових питань, у тому числі шляхом представлення їхніх інтересів;
- вносити відомості про отримувачів соціальних послуг до Реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг;
- дотримуватися принципів надання соціальних послуг;
- надавати соціальні послуги відповідно до державних стандартів соціальних послуг;
- не розголошувати інформацію особистого характеру, що стала їм відома під час надання отримувачам соціальних послуг;
- сприяти здійсненню моніторингу надання соціальних послуг та оцінки їх якості уповноваженими органами у системі надання соціальних послуг;
- додержуватися інших вимог законодавства про соціальні послуги.
3. Директор Центру
3.1. Центр очолює Директор, який призначається на посаду та звільняється з посади селищним головою за результатами конкурсу в установленому порядку згідно чинного законодавства.
3.2. Посаду Директора може займати особа, яка має вищу освіту і не менше одного року стажу роботи за фахом.
3.3. Директор:
- організовує роботу Центру, персонально відповідає за виконання завдань Центру, визначає ступінь відповідальності працівників Центру;
- здійснює контроль за повнотою та якістю надання соціальних послуг відповідно до державних стандартів і нормативів; забезпечує своєчасне подання звітності про роботу Центру;
- затверджує положення про структурні підрозділи Центру;
- затверджує посадові інструкції працівників Центру;
- призначає в установленому порядку на посади та звільняє з посад працівників Центру;
- затверджує правила внутрішнього розпорядку Центру та контролює їх виконання;
- видає відповідно до компетенції накази та розпорядження, організовує та контролює їх виконання;
- укладає договори, діє від імені Центру і представляє його інтереси;
- розпоряджається коштами Центру в межах затвердженого кошторису;
- забезпечує фінансово-господарську діяльність Центру, створення та розвиток матеріально-технічної бази для проведення комплексу заходів із надання соціальних послуг;
- забезпечує проведення атестації працівників Центру в порядку, визначеному законодавством, та сприяє підвищенню їхньої кваліфікації;
- вживає заходів для поліпшення умов праці, забезпечення дотримання правил охорони праці, внутрішнього трудового розпорядку, санітарної та пожежної безпеки;
- виконує інші повноваження, передбачені законодавством.
4. Організація роботи Центру, умови надання соціальних послуг.
4.1. Надання соціальних послуг у Центрі здійснюється згідно з планами роботи на рік, щоквартальними планами діяльності його структурних підрозділів, щоквартальними планами роботи персоналу, який надає соціальні послуги.
4.2. Тривалість, місце та періодичність, умови та обсяг надання соціальних послуг в Центрі залежать від встановлених індивідуальних потреб та конкретних умов, що сприяють реабілітації, реінтеграції та соціальній адаптації особи, сім’ї.
4.3. Надання соціальних послуг особі, сім’ї здійснюється працівниками Центру. Працівники забезпечують надання соціальних послуг згідно встановлених стандартів та нормативів соціальної послуги.
4.4. Порядок надання соціальних послуг (прийняття рішення про надання чи відмову у наданні соціальних послуг, укладення договору про надання соціальних послуг, припинення надання соціальних послуг тощо) визначаються Законом України «Про соціальні послуги», «Порядком організації надання соціальних послуг», затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 1 червня 2020 року № 587 та іншими правовими актами.
4.5. Отримувачами соціальних послуг є особи/сім’ї, які належать до вразливих груп населення та/або перебувають у складних життєвих обставинах, яким надаються соціальні послуги.
4.6. Працівники Центру, які здійснюють надання соціальних послуг, зобов’язані сумлінно ставитись до виконання своїх обов’язків, поважати гідність громадян, не допускати негуманних і дискримінаційних дій щодо громадян, яких вони обслуговують, зберігати в таємниці інформацію, отриману під час виконання своїх службових обов’язків, а також інформацію, що може бути використана проти зазначених громадян.
4.7. Гранична чисельність і фонд оплати праці працівників Центру затверджуються сесією Цуманської селищної ради.
4.8. Умови оплати праці працівників Центру та штатна чисельність визначаються відповідно до законодавства України.
5. Діяльність відділення соціальної допомоги вдома.
5.1. Відділення соціальної допомоги вдома Центру утворюється для надання соціальних послуг за місцем проживання/перебування :
- осіб похилого віку, у тому числі з когнітивними розладами;
- осіб з інвалідністю, у тому числі з психічними та поведінковими розладами (крім осіб, які страждають на психічні розлади і вчинили суспільно небезпечні діяння та отримують амбулаторну психіатричну допомогу в примусовому порядку за рішенням суду);
- дітям з інвалідністю віком від трьох до 18 років;
- особам з тяжкими формами захворювання (у тому числі до встановлення інвалідності), які не здатні (частково нездатні) до самообслуговування і потребують постійної сторонньої допомоги.
Відділення не здійснює надання соціальних послуг громадянам, які потребують цілодобового стороннього догляду.
5.2. Право на позачергове надання соціальних послуг відділенням соціальної допомоги вдома мають одинокі ветерани війни, особи, на яких поширюється дія Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", жертви нацистських переслідувань, особи, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи і віднесені до 1, 2 і 3 категорії, особи, депортовані за національною ознакою.
5.3. Соціальні послуги надаються отримувачам:
5.3.1. за рахунок бюджетних коштів;
а) незалежно від доходу отримувача соціальних послуг:
особам, які постраждали від торгівлі людьми і отримують соціальну допомогу відповідно до законодавства у сфері протидії торгівлі людьми, особам, які постраждали від домашнього насильства або насильства за ознакою статі, дітям з інвалідністю, особам з інвалідністю I групи.
б) отримувачам соціальних послуг, крім зазначених у підпункті (а) цієї частини, середньомісячний сукупний дохід яких становить менше двох прожиткових мінімумів для відповідної категорії осіб.
5.3.2. З установленням диференційованої плати в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, надаються соціальні послуги отримувачам соціальних послуг, середньомісячний сукупний дохід яких перевищує два прожиткові мінімуми, але не перевищує чотири прожиткові мінімуми для відповідної категорії осіб;
5.3.3. За рахунок отримувача соціальних послуг або третіх осіб надаються соціальні послуги:
а) отримувачам соціальних послуг, середньомісячний сукупний дохід яких перевищує чотири прожиткові мінімуми для відповідної категорії осіб;
б) понад обсяги, визначені державним стандартом соціальних послуг.
5.4. Середньомісячний сукупний дохід отримувача соціальних послуг для визначення права на отримання соціальних послуг за рахунок бюджетних коштів або з установленням диференційованої плати визначається за один квартал, яий передує місяцю, що є попереднім до місяця звернення, та обчислюється шляхом середньомісячного сукупного доходу його сім'ї на кількість членів сім'ї, які включаються до її складу. Методика обчислення середньомісячного сукупного доходу сім'ї затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері соціального захисту населення.
Тарифи на платні соціальні послуги встановлюються відповідно до законодавства і затверджуються рішенням сесії Цуманської селищної ради.
Кошти, що надходять від надання платних соціальних послуг, використовуються в установленому законодавством порядку.
5.5. Цуманська селищна рада може приймати, як виняток, рішення (розпорядження) про надання соціальних послуг відділенням соціальної допомоги вдома за рахунок бюджетних коштів іншим категоріям осіб.
5.6. Відділення соціальної допомоги вдома очолює завідувач, який призначається на посаду і звільняється з посади директором Центру.
5.7. Кількість громадян, яких повинен обслуговувати соціальний робітник, обсяг його роботи визначає завідувач відділення соціальної допомоги вдома з урахуванням стану здоров'я громадянина, який обслуговується, його віку, рівня рухової активності, здатності до самообслуговування, місця та умов проживання, наявності транспортного сполучення, інших факторів, що можуть вплинути на якість надання соціальних послуг (один соціальний робітник обслуговує від шести до десяти громадян; один соціальний робітник обслуговує двох непрацездатних громадян, яким установлена V група рухової активності).
5.8. На підставі даних шкали оцінки можливості виконання елементарних та складний дій отримувача соціальної послуги та медичного висновку складається індивідуальний план надання соціальної послуги, після чого між громадянином і Центром укладається договір, в якому зазначаються зміст та обсяг послуги, порядок оплати, обумовлюються періодичність, строки надання соціальної послуги відділенням соціальної допомоги вдома, інші умови.
5.9. Соціальна послуга догляду вдома може надаватись постійно (для осіб похилого віку та осіб з інвалідністю з фізичними та/або сенсорними порушеннями III групи рухової активності - 1 - 2 рази на тиждень (за необхідності), IV групи рухової активності (5 ступінь індивідуальної потреби) - 2 рази на тиждень, IV групи рухової активності (6, 7 ступені індивідуальної потреби) - 3 рази на тиждень; V групи рухової активності - 5 разів на тиждень, для осіб з інвалідністю I групи підгрупи А - 6 - 7 разів на тиждень (за потреби)), для осіб з когнітивними розладами при базовому рівні (від 112 до 142 балів) - потреба у відвідуванні становить 5 разів на тиждень, при задовільному рівні (від 143 до 244 балів) - 4 - 3 рази на тиждень, при доброму рівні (від 245 до 314 балів) - 3 - 2 рази на тиждень; при відмінному рівні (від 315 до 345 балів) - 1 раз на тиждень; періодично (2 рази на місяць для осіб з когнітивними розладами, для осіб з інвалідністю з психічними та поведінковими розладами - 2 - 4 рази на місяць), тимчасово (визначений у договорі період), для дітей з інвалідністю віком від трьох до 18 років при ступені індивідуальних потреб дитини "періодичний догляд" - 2 рази на тиждень; "постійний догляд" - 4 - 3 рази на тиждень; "інтенсивний догляд" - 5 разів на тиждень.
Кількість разів надання соціальної послуги догляду вдома може зменшуватись за бажанням (ініціативою) отримувача соціальної послуги.
5.10. Надання соціальних послуг відділенням здійснюється на підставі заяви особи, яка перебуває у складних життєвих обставинах, або її законного представника, доповненої визначенням індивідуальних потреб.
5.11. На підставі отриманої заяви Центр надсилає необхідні запити:
- до закладу охорони здоров'я за місцем проживання громадянина – для одержання медичного висновку про здатність особи до самообслуговування та потребу в постійній сторонній допомозі;
- до виконавчого органу селищної ради за місцем реєстрації громадянина – для отримання довідки про склад сім'ї або про зареєстрованих у житловому приміщенні/ будинку осіб;
- до територіального органу ДФС – для отримання довідки про доходи громадянина (у разі потреби).
5.12. На підставі відповідей на зазначені запити готується рішення про надання соціальних послуг.
5.13. На кожного громадянина, якого обслуговує відділення соціальної допомоги вдома, ведеться особова справа, в якій міститься:
- письмова заява громадянина;
- медичний висновок про нездатність до самообслуговування, потребу в постійній сторонній допомозі та догляді в домашніх умовах;
- шкала оцінки можливості виконання складних та елементарних дій отримувача соціальних послуг;
- один примірник договору, укладеного громадянином і Центром про надання соціальних послуг;
- довідка про склад сім'ї або зареєстрованих у житловому приміщенні/будинку осіб;
- інформація з Державного реєстру прав, отримана посадовою особою структурного підрозділу з питань соціального захисту населення виконавчого органу селищної ради шляхом безпосереднього доступу до цього Реєстру;
- копія довідки про встановлення групи інвалідності (за наявності);
- копія наказу про здійснення (припинення) надання соціальних послуг;
- довідки про доходи членів сім’ї за один квартал, який передує місяцю, що є попереднім до місяця звернення, якщо інше не передбачено законодавством;
- індивідуальний план надання соціальної послуги;
- копія довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи (для внутрішньо переміщених осіб).
5.14. Документи, що містяться в особовій справі громадянина, поновлюються відділенням щороку шляхом надіслання запитів до відповідних установ.
5.15. За запитом виконавчого органу Цуманської селищної ради з питань соціального захисту відділення узагальнює на місцевому рівні статистичні дані та готує інформаційно-аналітичні матеріали стосовно наданих соціальних послуг та проведеної соціальної роботи.
5.16. Відділення забезпечує захист персональних даних осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах, відповідно до Закону України “Про захист персональних даних”.
6. Соціальна робота з сім’ями, дітьми та молоддю
6.1. Відділення з соціальної роботи Центру утворюється для проведення соціальної роботи зі сім’ями, дітьми, молоддю, які перебувають у складних життєвих обставинах та потребують сторонньої допомоги.
6.2. Відділення надає послуги на безоплатній основі.
6.3. Відділення відповідно до посладених на нього завдань:
6.3.1. Здійснює виявлення та веде облік:
- сімей, дітей та молодді, які перебувають у складних життєвих обставинах;
- дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа;
- прийомних сімей, дитячих будинків сімейного типу, сімей опікунів, піклувальників;
- осіб з інвалідністю;
- осіб, які звільнилися з місць позбавлення волі;
- осіб, які зазнали жорстокості та насильства, постраждали від торгівлі людьми, залучалися до найгірших форм дитячої праці.
6.3.2. Проводить оцінку потреб сім’ї, дітей та молодді, які перебувають у складних життєвих обставинах і потребують сторонньої допомоги, у тому числі сімей учасників антитерористичної операції та внутрішньо переміщених осіб, визначає соціальні послуги та методи соціальної роботи, забезпечує психологічну підтримку.
6.3.3. Здійснює заходи щодо соціальної адаптації дітей-сиріт і дітей , позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа з метою відготовки до самостійного життя, організації здійснення наставництва.
6.3.4. Здійснює заходи щодо соціального супроводження прийомних сімей і дитячих будинків сімейного типу, а також соціального супроводу дітей, які перебувають під опікою, піклуванням.
6.3.5. Надає сім’ям, дітям та молоді, які перебувають у складних життєвих обставинах і потребують сторонньої допомоги, в тому числі сім’ям учасників антитерористичної операції та внутрішньо переміщених осіб, соціальні послуги з:
- соціального супроводу;
- консультування;
- інформування;
- соціальної профілактики.
6.3.6. За результатами оцінки потреб надає послуги з:
- соціальної адаптації;
- соціального супроводу сімей, в яких виховуються діти-сироти і діти, позбавлені батьківського піклування;
- кризового та ектреного втручання;
- представництва інтересів;
- посередництва (медіації).
6.3.7. Забезпечує соціальний патронаж молодих осіб, які відбули покарання у вигляді обмеження волі на певний строк, а також звільнених від подальшого відбування зазначених видів покарань на підставах, передбачених законом, за повідомленням установ виконання покарань.
6.3.8. Забезпечує надання необхідних соціальних послуг особам, які зазнали жорстокості та насильства, постраждали від торгівлі людьми.
6.3.9. Інформує сім’ї, дітей та молодь про можливість отримання інших видів соціальної допомоги і послуг, які надаються відповідно до законодавства.
6.3.10. Залучає працівників установ і закладів освіти, охорони здоров’я, культури, Національної поліції, активу громади, громадських та благодійних організацій для надання необхідної допомоги особам, які перебувають у складних життєвих обставинах та потребують сторонньої допомоги.
6.3.11. Узагальнює статистичні дані та готує інформаційно-аналітичні матеріали стосовно проведеної соціальної роботи.
6.3.12. Забезпечує захист персональних даних сімей, дітей та молоді, які перебувають у складних життєвих обставинах, відповідно до Закону України “Про захист персональних даних”.
6.3.13. Відділення з соціальної роботи очолює завідувач, який призначається на посаду і звільняється з посади директором Центру.
6. Припинення діяльності Центру
6.1. Реорганізація (злиття, поділ, приєднання, перетворення) або ліквідація Центру здійснюється відповідно до чинного законодавства України
7. Заключні положення
7.1. Це Положення набирає чинності з моменту його державної реєстрації відповідно до чинного законодавства України. Зміни та доповнення до Положення вносяться в порядку, визначеному чинним законодавством України, та іншими нормативно-правовими актами.
7.2. Положення складається з 7 розділів.
7.3. З питань, що не врегульовані цим Положенням, Центр керується чинним законодавством України та іншими нормативно-правовими актами.
Селищний голова Анатолій ДОРОШУК